حامد دارابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع ویزاهای صادر شده 23 هزار و 885 ویزا مربوط به زائران استان کرمانشاه، سه هزار و 292 ویزا مربوط به زائران استان کردستان و 833 ویزا نیز مربوط به 2 شهر استان لرستان بوده است.
وی تصریح کرد: دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه که تعداد آن ها به 17 مورد می رسد تا ساعت 19 عصر امروز (21 آبان) می توانند با تحویل مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
دارابی ادامه داد: دفاتر حج و زیارت نیز پس از تحویل مدارک، آن ها را به کنسولگری عراق در کرمانشاه ارسال و ویزای زائران ساعت 15 عصر فردا آماده و دوباره به دفاتر زیارتی ارسال می شود.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: از 17 دفتر مجاز حج و زیارت، 13 دفتر در شهر کرمانشاه، 2 دفتر در شهرستان کنگاور، یک دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر نیز در روانسر قرار دارد که دفاتر شهرستانی معین شهرستان های همجوار خود نیز هستند.
قرار بود در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال 500 هزار زائر از طریق مرز خسروی استان کرمانشاه عازم کربلای معلا شوند که در نهایت این اتفاق رخ نداد و زائران از سایر مرزها (مهران، شلمچه و چذابه) مجبور به سفر شدند.
مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین با تنها 300 کیلومتر فاصله، نزدیکترین نقطه کشور به کربلای معلاست که سالهاست به دلیل ناامنی در خاک عراق به روی زائران بسته شده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.