به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد که با توجه به شرایط بیکاری استان لازم است این طرح ها تا حداکثر 2 سال از رکود خارج و دوباره احیا شوند.
او از بانک ها خواست تا برای احیا این واحدها از توان هلدینگ های مستقر در مرکز استفاده کنند و یا اینکه با تسهیلات ویژه ای آنها را واگذار یا تغییر کاربری دهند.
بازوند افزود: از آنجایی که اقتصاد ایران بانک محور است به این معنا که بانک ها در پروژه های اقتصادی شراکت دارند لازم است زمانی که یک بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود پای کار بیایند تا مشکلات مرتفع شود.
ارزش این 41 طرح هزار و 130 میلیارد ریال عنوان شد که رضا رحیمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: ارزش آنها بیشتر از این مقدار است چرا که ارزش گذاری آنها براساس نرخ دلار 6 هزار ریال تعیین شده است.
وی در ادامه به اعتبار 200 میلیارد ریالی سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد که در اختیار بانک ها قرار گرفته و آنها نیز متعهد به پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
بازوند، بر تدوین برنامه جذب این تسهیلات در کوتاه ترین زمان تاکید کرد و بر استفاده از آن در طرح های کشاورزی و طرح های توسعه بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.
او همچنین به 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشاره کرد که در سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه مصوب شده و گفت: برخی از بانک ها باید در این زمینه گزارش دهند که چرا تاکنون قدمی بر نداشته اند.
استاندار کرمانشاه در ادامه با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی بر ضرورت توجه به کشت گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت که با کمک فرمانداران استان و تحقیقات میدانی برنامه های جها کشاورزی را راستی آزمایی خواهد کرد.
بازوند، توجه به علم دانش بنیان در حوزه کشاورزی را ضروری عنوان کرد و افزود: در سیستم سنتی افزایش تولید محصول وابسته به باران است و این موضوع نمی تواند جهش تولیدی مد نظر اقتصاد مقاومتی را محقق کند.
او بیان داشت که کشاورزان فقط به گفتار مسئولان و کارشناسان توجه نخواهند داشت بلکه باید در عمل کارایی یک روش جدید و سود دهی آن را مشاهده کنند تا از سیستم سنتی فاصله بگیرند.
بازوند، حرکت به سمت کشت گلخانه ای را ضروری دانست و گفت: درآمد کشت گلخانه ای 10 برابر سنتی است.
او در عین حال ناتوانی در بازاریابی محصولات گلخانه ای را مشکل اصلی فعالان این صنف عنوان کرد و فعالیت هلندی ها در کشت گلخانه ای لرستان را مثال زد که قبل از آغاز کار با روسیه قرار داد فروش امضا کرده اند.
در ادامه استاندار کرمانشاه از نحوه ارائه مطالب برخی از مدیران در جلسات انتقاد کرد و گفت: ما نیازی به سخنرانی در جلسات نداریم بلکه باید بحث های چالشی در جلسات مطرح شود تا از دل آنها تصمیم گرفته شود.
او تاکید کرد که سخنرانی و کلی گویی نه شغلی ایجاد و نه مشکلی را حل می کند.
بازوند از مدیران استان خواست تا در جلسات به طور واضح برنامه های عملیاتی خودشان را با توجه به ظرفیت های موجود استان بیان کنند؛ او تاکید کرد که این برنامه ها توسط ستاد اقتصاد مقاومتی در پایان سال راستی آزمایی خواهند شد و در صورت محقق نشدن آنها مدیران باید پاسخگو باشند.
استاندار کرمانشاه در خصوص تولید ماهی نیز گفت: برای افزایش تولید ماهی باید برنامه مدونی داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم از آب رودخانه های دائم گوشت تولید کنیم.
بازوند بیان داشت که هنر ما باید این باشد که از داشته هایمان و سرمایه های موجود بخش خصوصی و تسهیلات بانکی استفاده کنیم و تحقق برنامه ها را به اعتبارات عمرانی وصل نکنیم.
طرح پوشاک با 680 میلیارد ریال اعتبار در مناطق روستایی پنج استان از جمله کرمانشاه موضوع دیگر جلسه امروز بود که بازوند بر تلاش مدیران شرکت شهرک های صنعتی، دفتر روستایی، بانک کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان برای جذب این اعتبارات نیز تاکید کرد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.