به گزارش ایرنا، اولین رویداد مهم استان در هفته گذشته نشست خبری مدیرکل استاندارد کرمانشاه بود که محمود رضا نیازی به انجام پنج هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح استان در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این بازرسی ها یک هزار و 200 قلم کالای فاقد علامت استاندارد از بازارهای سطح استان جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر نیز 36 هزار مورد بازرسی در سطح بازار استان انجام گرفته که این بازرسی ها منجر به جمع آوری 15 هزار کالای فاقد نشان استاندارد شده است، تصریح کرد: از 850 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان، 450 واحد آن زیرپوشش اداره استاندارد هستند که تاکنون 930 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای آن ها صادر شده است.
نیازی همچنین از انجام هفت هزار مورد نمونه برداری در چهار سال اخیر که 570 مورد آن در 6 ماه ابتدایی سال جاری اتفاق افتاده را از دیگر اقدام های اداره کل استاندارد کرمانشاه در راستای انجام وظایف محوله عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور 35 صدور کاربرد پروانه علامت استاندارد انجام شده و در مقابل طی چهار سال اخیر نیز 430 مورد ابطال و یا تعلیق داشته ایم که 27 مورد آن مربوط به 6 ماه اول سال بوده است.

**سخنان رییس جمهوری در پاسخ به موضع گیری های ترامپ افتخارآمیز بود
نماینده رییس جمهوری در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: سخنان دکتر روحانی در پاسخ به موضع گیری های رییس جمهوری امریکا در باره ایران افتخارآمیز و اتحادآفرین بود.
علی جنتی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی که در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد، افزود: دکتر روحانی 35 دقیقه در پاسخ به سخنان رییس جمهوری امریکا سخنرانی کرد که برای ایرانیان مایه افتخار بود و در این سخنرانی بر حمایت از سپاه پاسداران و اتحاد ملت ایران تاکید کرد.
وی با اشاره به ناامنی در کشورهای همسایه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس احساس مسئولیتی که در مقابل مظلومان دارد به کمک کشورهای مظلوم همسایه می شتابد.

** پلمب 117 مکان عرضه مواد مخدر در کرمانشاه
محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در نشستی خبری در محل دادسرای شهر برگزار شد، از پلمب 117 مکان عرضه کننده مواد مخدر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر به صورت جدی و مستمر تا پاکسازی کامل کرمانشاه ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف جمع آوری عرضه کنندگان کوچک مواد مخدر که کار آن ها باعث نارضایتی گسترده مردم شده است، اجرا می شود، افزود: بعد از اجرای طرح، کلانتری های محل ملزم هستند با دقت و نظارت مستمر، پایش منطقه ای داشته باشند زیرا امکان جابجایی مواد فروشان وجود دارد و ممکن است آنها در مکان های دیگری به عرضه مواد بپردازند.
صادقی همچنین ارتقای سطح امنیت عمومی جامعه، ایجاد فضای روانی مناسب تر، کاهش مصرف مواد مخدر، کاهش دسترسی به مواد، قطع حلقه ارتباطی بین قاچاقچی، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر اهداف اصلی طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر است که صادقی به آنها اشاره کرد.

** برپایی نمایشگاه لوازم خانگی و سوغات و هدایای استان ها درکرمانشاه
هفدهمین نمایشگاه لوازم خانگی و لوستر در کنار نمایشگاه سوغات و هدایای استان ها در کرمانشاه از 24 تا 28 مهر در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در بوستان شاهد برپا شد.
در این نمایشگاه سراسری، 130 واحد تولیدی و بازرگانی استان های مختلف کشور از جمله تهران، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، زنجان و همدان حضور داشتند و محصولات خود را در 130 غرفه به مردم عرضه کردند.

** پروژه راه آهن کرمانشاه برای بهره برداری نیازمند اعتبار است
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: برای بهره برداری کامل از پروژه راه آهن کرمانشاه نیاز به تخصیص اعتبار داریم و افتتاح این پروژه منوط به برطرف کردن چهار مشکل پیش روی آن است.
هوشنگ بازوند افزود: برای افتتاح پروژه انجام حدود 50 کیلومتر 'بالاست ریزی' طول ریل ها نیاز دارد که کارهای اجرایی آن در حال انجام است.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بعد از بالاست ریزی طول مسیر، باید دستگاه های زیرکوب وارد کار شوند که اکنون در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن این دستگاه ها هستیم.
به گفته بازوند، جوشکاری بین ریل های راه آهن کرمانشاه نیز تاکنون انجام نشده که باید هرچه زودتر انجام شود.
وی با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه به شارژ مالی نیاز دارد، گفت: به نظر نمی رسد که پروژه راه آهن با توجه به مشکلاتی که دارد تا پایان پاییز افتتاح شود.

** اولین کاروان پیاده کرمانشاه عازم کربلای معلا شد
اولین کاروان پیاده کرمانشاه روز 26 مهر و در 22 روز مانده به اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم معنوی راهی کربلای معلا شد.
محمد طالبی سرگروه کاروان اظهار کرد: حرکات کاروان از 26 مهر آغاز شده و رفت و برگشت تا 25 روز به طول می انجامد.
وی ادامه داد: این کاروان 50 نفره برای چهارمین سال متوالی است که به عنوان اولین گروه از استان کرمانشاه عازم کربلای معلا برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) می شود.
طالبی گفت: پیاده روی این کاروان تا مرز مهران، هفت روز و از این مرز تا کربلا نیز هفت روز دیگر به طول می انجامد.

**استاندار کرمانشاه: نیروی انتظامی پرچمدار امنیت کشور است
استاندار کرمانشاه ایجاد امنیت اجتماعی و فردی را بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی دانست و گفت: سبزپوشان نیروی انتظامی پرچم داران امنیت هستند که پیش شرط حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی را فراهم می‌ کنند.
هوشنگ بازوند در همایش سالیانه روسا و فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های کلانتری استان ‌که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی امروز شرایطی را در کشور ایجاد کرده اند که شاهد بالاترین سطح امنیت هستیم.
وی با بیان اینکه لازمه برقراری امنیتی خوب و ایده آل اقتدار پلیس است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قتدار پلیس همراه با ترحم و محبت است که اعتماد و رضایت مردم را در پی داشته است.

** 6 هزار نیرو خدمات لازم را به زائران اربعین انجام می دهند
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: براساس تمهیدات اتخاذ شده، 6 هزار نیرو در سراسر کشور خدمات رسانی لازم را به زائران اربعین حسینی انجام می دهند.
پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی افزود: در مرزهای شرقی، به زائران کشورهای افغانستان، پاکستان و هند که به صورت زمینی وارد کشورمان می شوند، خدمات بهداشتی و کنترلی بیماری ارائه می شود.
وی بیان کرد: پایگاه های سراسر کشور در آماده باش هستند و 500 دستگاه آمبولانس در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مستقر می شود.
کولیوند اظهار کرد: برابر تمهیدات اتخاذ شده در 10 کیلومتری شهرها یک آمبولانس و در 15 کیلومتری شهرها نیز یک اتوبوس آمبولانس در قالب درمانگاه صحرایی با کادر پزشکی مستقر می شود تا خدمات، مراقبت های بهداشتی، کنترل و پیشگیری از بیماری ارائه دهند.
رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در تفاهم نامه ای که امروز با طرف عراقی به امضا رسید، قرار شد در هر مرز یک تا 2 بالگرد و یک درمانگاه سیار مستقر شود.

**مسئولان برای رفع معضل بیکاری چاره اندیشی کنند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، از بیکاری به عنوان تهدید امنیتی در استان نام برد و از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در راستای رفع این معضل چاره اندیشی کنند.
ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام شافعی افزود: وضعیت کنونی بیکاری در شان مردم غیور و قهرمان کرمانشاه نیست.
وی در ادامه خطبه ها با اشاره به تحولات منطقه و اتفاقات اخیر در کردستان عراق، خواستار خویشتنداری و پرهیز از هیجانها و القائات از سوی طرفین شد و ابراز امیدواری کرد با تدبیر و هوشیاری از خونریزی و برادرکشی در عراق جلوگیری شود.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه، آشفتگی در سیاست های آمریکا و بیهوده گویی های هیات حاکمه این کشور را عیان تر از هر زمان و محکوم به انزوا و خطا دانست و گفت: جهان دیگر اعتباری برای تصمیمات متزلزل و سیاست های شکننده آمریکا قائل نیست و اجماع برای حمایت از ایران اسلامی نشانه عقلانیت و اقتدار در رویه سیاست های مسئولان است.

** باید از ظرفیت های صادرات برای کاهش بیکاری استان استفاده کرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روز صادرات گفت: آمار بیکاری استان بالاست در حالیکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات وجود دارد و باید از این ثروت های بزرگ به درستی و به موقع استفاده کرد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمار بالای بیکاری استان باعث شرمندگی همه ماست، افزود: باید همه مسئولان به فکر اشتغالزایی و شکوفا کردن استعدادهای کرمانشاه باشند.
وی با بیان اینکه همزمان با تحریم های آمریکا و دشمنان بزرگترین پیشرفت ها و خدمات در کشور انجام شده است، گفت: تحریم و فشار غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی مربوط به امروز نیست و حتی ربطی به موضوع موشکی و سپاه پاسداران ندارد بلکه این تحریم ها از همان آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته و نتیجه کینه و عصبانیت آمریکا از اقتدار، استقلال و نفوذ کلمه ایران بوده است تا به عنوان الگوی دیگر کشورها مطرح نشود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.