به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جلیل بالایی روز پنجشنبه در جمع فعالان حوزه گردشگری شهرستان پاوه در فرمانداری این شهرستان افزود: تازمانی که این 28دستگاه در کنار هم و همراه با میراث فرهنگی حرکت و اقدام نکنند توسعه گردشگری اتفاق نخواهد افتاد.
او با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در شهرستان پاوه وجود نیروی انسانی توانمند و خلاق و مردمان خونگرم و میهمان پذیر را در کنار این ظرفیت ها از عناصر مهم گردشگری این شهرستان عنوان کرد.
وی به اهمیت زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما نیازمند احداث و تقویت واحدهای اقامتی و پذیرایی به اندازه جمعیت گردشگرانی که به این منطقه می آیند، هستیم.
وی افزود: برای انجام این کار تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم و تعهد می کنیم در صدور مجوزها و فرآیند صدور مجوزها تسهیل لازم و کافی را ایجاد کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در حوزه میراث فرهنگی خوشبختانه پایگاه جهانی اورامان که در این شهرستان تشکیل شده است، پرونده اش با دقت و سرعت در حال پیشرفت است.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده این منظر به عنوان یک منظر جهانی به ثبت برسد و جهانیان این منطقه را ببینند و بشناسند.
بالایی افزود: در حوزه ایجاد محرک های گردشگری هم، ایجاد دفاتر خدمات مسافرتی، تور لیدرها، راهنمایان گردشگری و سایر عناصری که در شناسایی، معرفی و مدیریت خدمات سفر مؤثر هستند اعلام آمادگی کرده ایم
وی افزود این کار نیازمند حضور مردم وسرمایه گذاران در پای کار است و ما هم در صدور مجوزهای لازم، قیمت گذاری ها و هم در نظارت و هم در تسهیل فرآیندها در کنار مردم و سرمایه گذاران هستیم.
در این نشست فرماندار شهرستان پاوه نیز با اشاره به ظرفیت و توانمندی های شهرستان پاوه در بخش گردشگری گفت: همکاری بانک ها و ادارات مرتبط در فرآیند پرداخت تسهیلات و صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران مهمترین عامل در توسعه گردشگری است.
پرویز ایده پور افزود: متأسفانه این همراهی از سوی دستگاه های مرتبط و بانک ها به خوبی صورت نگرفته است و همین موضوع موجب نتیجه نگرفتن طرح ها شده است.
وی افزود: ما در این راستا شاهد تشکیل جلسات و نشست های متعدد با فعالان اقتصادی و گردشگری، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها به عنوان یکی از نمادهای تلاش شهرستانی در حوزه گردشگری بوده ایم.
ایده پور افزود: ما کار و فعالیت خودمان را از روستاها به عنوان زیربنا و اساس تولید و اشتغال آغاز کرده ایم و به همین خاطر هم اکنون بیشتر مردم روستاهای شهرستان پاوه آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه فرآیند صدور مجوزهای لازم برای اجرای طرح ها و تسهیلات را دارند که این یک نکته مثبت است.
فرماندار پاوه در ادامه افزود: برنامه توسعه گردشگری شهرستان در قالب سند چشم انداز مشخص شده است و با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در این حوزه برای ایجاد اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار است.
ایده پور بابیان اینکه در حوزه گردشگری اقدامات خوبی در دوسال گذشته انجام گرفته، گفت: این اقدامات موجب افزایش تعداد گردشگران شهرستان شده است
وی افزود امسال هم مصمم هستیم برنامه های مدونی را در حوزه گردشگری اجرا کنیم که در این راه نیازمند توجه و حمایت همه اعم از مسئولان استانی و کشوری به ویژه بانک ها برای تسهیل در پرداخت تسهیلات و همراهی مردم و سرمایه گذاران هستیم.
فرماندار پاوه تصریح کرد: با توجه به عدم وجود زمین های کشاورزی و صنعت در شهرستان تنها راه توسعه پاوه و ایجاد اشتغال مردم توجه به گردشگری است و در این راه همراهی و ارائه راهکار توسط فعالان این عرصه بسیار مهم و حائز اهمیت است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/3033 خبرنگار: محمد هادی زامیاد** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.