به گزارش خبرنگار ایرنا؛ از 17 تا 21 مهر به عنوان هفته کودک نامگذاری شده که معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشستی نمادین را با همکاری سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان را با هدف توانمند کردن این قشر و ایجاد محیطی شاد و نشاط به عنوان یکی از نیازهای مبرم زندگی این افراد برگزار کرد.

**توجه به کودکان سرمایه گذاری برای آینده است
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم، توجه به کودکان را سرمایه گذاری پایداری برای آینده دانست و گفت: کودکان آینده سازان ایران اسلامی و مسئولان سال های پیش روی این کشور هستند.
دکتر علی الماسی، توجه و اهمیت به کودکان را در اولویت برنامه های معاونت اجتماعی دانست و افزود: برای دستیابی به سلامت در جامعه باید آموزش های مورد نیاز را به کودکان ارائه کنیم.
وی با اعلام اینکه معاونت اجتماعی با همکاری سازمان های مردم نهاد به دنبال اجتماعی کردن مقوله سلامت است، گفت: برنامه های مشترک این معاونت با سمن ها در طول سال در میان اقشار مختلف برگزار می شود.
او ترویج شادی و نشاط در جامعه بخصوص در میان کودکان را از جمله نیازهای اصلی جامعه دانست و یادآور شد که این گونه برنامه ها می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان بسیار موثر باشد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود از خانواده ها و والدین خواست در تربیت کودکان خود به تبع ظریف و روحیه لطیف کودکان توجه کنند و با آنها با مهربانی و شفقت رفتار نمایند تا به سوی خشونت کشیده نشوند.
الماسی به تاکید دین مبین اسلام مبنی بر احترام به بزرگتر و مهربانی با کودکان اشاره کرد و افزود: این آموزه دینی راهکار بسیار مهمی برای تربیت فرزندان است.
او از سازمان های مردم نهاد استان نیز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی قدردانی کرد و گفت: این گونه فعالیت ها در کاهش آسیب ها نقش بسیار موثری دارد.

**توانمندی کودکان هدف معاونت اجتماعی است
مدیر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کودکان اقشار آسیب پذیری جامعه هستند که سلامت جسمی و روانی آنها همواره در معرض تهدید است، گفت: معاونت اجتماعی با همکاری سازمان های مردم نهاد به دنبال توانمندسازی کودکان در راستای جلوگیری از بروز آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی در آنها است.
دکتر رامین رضایی، با بیان اینکه توانمندسازی کودکان را از طریق ارائه آموزش های لازم به آنها و حضور در مکان های فرهنگی و آموزشی دنبال می کنیم، افزود: به مناسبت های مختلف برنامه های مرتبطی برای کودکان و نوجوانان برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین معاونت اجتماعی 20 تن از مربیان را آموزش داده که بتوانند آموزش های لازم را در حوزه سلامت اجتماعی به کودکان ارائه دهند.

**سلامت کودکان محور فعالیت برنامه های معاونت اجتماعی
مدیر حوزه سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی نیز به خبرنگار ایرنا افزود که کودکان بیش از سایر اقشار در معرض خطر هستند و از این رو در اولویت برنامه های آموزشی این معاونت قرار دارند.
دکتر حسین بیگلری افزود: در برنامه های مختلف و از طریق مربیان آموزش دیده، کودکان را با بهداشت فردی و خودمراقبتی در قالب قصه گویی و بازی های مختلف آشنا می کنیم.
وی اظهار کرد: در این برنامه هم تعدادی از پزشکان و دندانپزشکان به معاینه کودکان می پردازند و آنها را از نظر سلامتی مورد ارزیابی قرار می دهند.
این مراسم با همکاری انجمن جبهه نجات کرمانشاه، انجمن های دانشجویی فعال حوزه کودکان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
براساس آمارهای رسمی حدود 21 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در رده سنی زیر 15سال یعنی رده سنی کودک و نوجوان قرار دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.