به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این نشست که روز دوشنبه با حضور جمعی از فعالان اقتصادی کرمانشاه در هتل پارسیان برگزار شد، ابتدا مسایل و مشکلات حوزه صنعت استان از زبان این فعالان ارائه شد و اعضای کمیسیون و معاون وزیر صنعت نیز در این ارتباط پیشنهادها و راهکارهایی ارائه دادند.

**استفاده از ظرفیت مرز برای توسعه استان
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تاکید بر تمرکز واحدهای تولیدی به صادرات بخصوص در استان های مرزی گفت: واحدهای تولیدی استان کرمانشاه می توانند از پتانسیل مرزهای اقتصادی برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار استان استفاده کنند.
محسن صالحی نیا، همچنین بر نوسازی و به روزرسانی واحدهای تولیدی در کشور تاکید کرد و افزود: این موضوع می تواند به تقویت صادرات در کشور کمک زیادی کند و میزان تولیدات و کیفیت آن را ارتقا دهد.
وی با اشاره به واردات برخی از کالاها بخصوص در حوزه صنایع غذایی و نساجی به کشور گفت: اولویت وزارتخانه در بازسازی و به روزرسانی واحدهای تبدیلی کشاورزی و صنایع غذایی و نساجی به منظور جلوگیری از واردات تولیدات این 2 حوزه است.
وی درادامه به مشکلات واحدهای تولیدی کابل نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به تامین مس و آلومینیوم به عنوان ماده اولیه این واحدها تامین شده و دیگر مشکلی در این زمینه نداریم.

**در تعامل با وزارتخانه ها مشکلات کرمانشاه را حل می کنیم
نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: مسایل و مشکلات کرمانشاه را در این سفر به دقت مورد بحث و بررسی قرار می دهیم و هر مساله ای که در استان قابل حل باشد، رفع و مسایلی که باید در مرکز برای آن تصمیم گرفته شود را به مسئولان وزارتخانه های مرتبط منتقل می کنیم.
فریدون احمدیان افزود: در تعامل با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمانشاه را حل می کنیم.
او هدف از این سفرها را تسهیل گری در مسیر کسب و کار دانست و گفت: همه مسایل مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی و مسئولان استان کرمانشاه را به مجلس و وزارتخانه ها منتقل خواهیم کرد.

**مشکلات صنعت کرمانشاه را به صورت ویژه پیگیری می کنیم
یکی دیگر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این ادامه این نشست از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست توجه بیشتری به وضعیت صنایع کوچک در کشور داشته باشند و یادآور شد که اکنون این صنایع در کشور خوابیده است و باید آن ها را فعال کرد.
سید مهدی مقدسی، یادآور شد که در سفر به استان کرمانشاه بنا داریم چندین مصوبه داشته باشیم و آن را در راستای حمایت از فعالان اقتصادی استان و رفع مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و اشتغال به دولت ارائه دهیم.
او خواستار همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه های دولتی برای رفع مشکلات کرمانشاه شد و گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مشکلات استان را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده در تامین مواد اولیه کارخانه تولید کابل در کشور از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست این موضوع را به صورت جدی پیگیری نماید.

**انتظار مردم بهبود وضعیت صنعتی استان است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست موقعیت استان را به لحاظ داشتن مرزهای اقتصادی و همسایگی با کشور عراق ممتاز دانست و گفت: در صورت حمایت جدی از صنعت می توان مشکلات مربوط به بیکاری و اشتغال استان را برطرف کرد.
احمد صفری، کشور عراق را فرصت مناسبی برای توسعه استان کرمانشاه دانست و افزود: در صورت حمایت از واحدهای تولیدی کرمانشاه و صادرات محصولات به کشور عراق می توان در استان اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی در ادامه به فعالیت 16 شهرک و پنج ناحیه صنعتی دراستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی در این مناطق نیاز جدی به تسهیل گری در امور و تسهیلات بانکی برای فعالیت خود دارند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه 20 درصد است و استان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.