به گزارش خبرنگارایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: میزان پرداختی بانک ها بسیار کم است و نیاز است بانک ها در بررسی پرونده های متقاضیان اهتمام جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: واحد هایی که به بانک ها معرفی می شوند نباید بلاتکلیف بمانند و در صورت مصوب نشدن وام و یا مراجعه نکردن متقاضی برای دریافت وام، ابلاغیه به متقاضی صادر شود تا تعیین تکلیف شده و در صورت مراجعه نکردن فرد دیگری به جای وی معرفی شود.
سرپرست استانداری اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی از واحد های تولیدی حمایت می کند و همه مدیران دستگاههای اجرایی هم باید از طرح های اشتغالزا حمایت کنند.
حامد عاملی رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان اردبیل هم گفت:تا کنون 222 واحد تولیدی و صنعتی در سامانه بهین باب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 157 مورد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
وی افزود:از 222 مورد ثبت نامی در سامانه 112 مورد سرمایه در گردش، 37 مورد طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار مورد هم مربوط به واحدهای نوسازی و بازسازی است.
عاملی با اشاره به میزان پرداختی بانک ها گفت: بانک ملی تاکنون به 6 مورد با 37 میلیارد و 500 میلیون ریال، بانک صنعت و معدن به 2مورد با 22میلیارد ریال، بانک سپه به یک مورد با 9 میلیارد ریال و بانک رفاه نیز به یک مورد با 990 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
پارسال حدود 240 طرح و واحد تولیدی راکد استان با استفاده از تسهیلات دولتی فعال شدند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.