به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن سعیدی پور روز دوشنبه در نشست خبری که در محل اجتماعات دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه عنوان یکی از بهترین سفرها یاد کرد و گفت: به همین بهانه به بررسی و جمع بندی پروژه های عمرانی و آموزشی دانشگاه پیام نور که یکی از مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه است، می پردازیم.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در سال 92، در استان کرمانشاه یک و هفت دهم متر مربع برای هر دانشجو بوده و در زمینه سرانه فضای آموزشی با استفاده از مصوبات سفر، پروژه های متعددی وجود داشته که از یک و هفت دهم متر به دو و هفت دهم متر مربع فضای فیزیکی افزایش پیدا کرد و موجب شد که شاهد افزایش 65 درصدی سرانه فضای فیزیکی شویم.
وی به بهره برداری صددرصدی ساختمان آموزشی پاوه در سالجاری اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در سه طبقه با سیستم گرمایش و موتورخانه با 18 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسیده که 10 میلیارد ریال آن از محل سفر مقام معظم رهبری و مابقی از اعتبارات دانشگاه بوده است.
سعیدی پور از ساختمان آموزشی جوانرود به عنوان یکی دیگر از پروژه های سفر رهبری یاد کرد و افزود: این پروژه در سال گذشته به اتمام رسیده که در 2 طبقه به متراژ یک هزار و 527 متر مربع با 14 میلیارد و 250 میلیون ریال به بهره برداری رسید که پنج میلیارد و 300 میلیون ریال آن از محل سفر رهبری و مابقی از محل اعتبارات دانشگاه بوده است.
به گفته رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه، پروژه آموزشی ساختمان سنقر هم در سه طبقه به مساحت یک هزار و 818 متر زیربنا با 18 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسیده که 11 میلیارد ریال آن از محل مصوبات سفر رهبری و مابقی از محل اعتبارات دانشگاه است.
وی به افتتاح ساختمان آموزشی کنگاور در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این ساختمان در 2 طبقه، به مساحت یک هزار و 527 متر مربع به بهره برداری رسید و همچنین ساختمان مرکز اسلام آبادغرب در سال جاری در سه طبقه به بهره برداری رسیده است.
به گفته سعیدی پور، ساختمان آزمایشگاهی و کارگاهی مرکز کرمانشاه نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.
رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه ادامه داد: 14 شهرستان به علاوه ستاد استان به فیبرنوری مجهز هستند و می توان گفت که دانشگاه پیام نور در بین دستگاه های اجرایی به عنوان یکی از اولین دستگاه هایی است که سیستم انتخاب واحد، اخذ درس آن از طریق اتوماسیون اداری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: این مقوله خیلی از مشکلات را کم کرده و نظم خاصی به امور دانشگاه داده است.
سعیدی پور، از وجود 22 تا 25 رشته آموزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور مرکزی دولتی و زیرنظر وزارت تحقیقات و علوم و فناوری است که در سال های اخیر شاهد توسعه رشته ها در این مرکز بوده ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون ادامه تحصیلات تکمیلی در این مرکز وجود دارد، گفت: رشته هایی همچون جغرافیا در چندین گرایش، شیمی آلی، زیست شناسی، مدیریت بازرگانی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی در مرکز کرمانشاه وجود دارد و همچنین رشته های تاریخ ایران در دوره اسلامی در جوانرود، ادبیات عرب و روانشناسی عمومی در روانسر، جغرافیا گرایش فضای شهری در پاوه و دیگر مراکزشهرستان ها تدریس می شود.
سعیدی پور از تکمیل تجهیزات و ایجاد اشتغال برای پرسنل و اساتید به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای سفر رهبری یاد کرد و افزود: اگر مصوبات سفر رهبری برای این دانشگاه نبود 80 درصد رشته های آموزشی ایجاد نمی شد.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.