به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سومین مرحله رزمایش بزرگ حیدر کرار با عنوان رزمایش مشترک اقتدار در منطقه عمومی مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین که با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: ارتش تابع ولایت است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با تمام توانش پشتیبانی می کند.
وی اظهار کرد: نظام مقدس کشورمان در سیاست هایش حاکمیت ارضی کشور همسایه را به رسمیت می شناسد و به همان اندازه ای که نظام از ما بخواهد در صحنه هستیم.
معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: رزمایش یک آمادگی برای به ظهور رساندن توانمندی ها و تمرینات باهم در همه حوزه های رسته ای و نیرویی است.
سرتیپ دادرس با بیان این که اگر رزمایش از نیروی نظامی گرفته شود آن نیرو از بین می رود، افزود: زیرا نیروی نظامی با رفاه بیگانه است و فرمانده معظم کل قوا از ما خواسته اند که پا به رکاب باشیم و در هر زمان و کمترین مکان آماده یک رزمایش بزرگ هستیم.
وی با بیان این که رزمایش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رزمایش در دیگر کشورها تفاوت دارد، ادامه داد: رزمایش های برگزار شده برگرفته و الهام بخش از صحنه واقعی رزم و هشت سال دفاع مقدس است.
معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در یک ارزیابی و رصد عمده رزمایش های دنیا می بینیم که فاصله آن با رزمایش های نظام مقدس ما خیلی زیاد است زیرا تیم ها، گروهای رزمایش ، لشکر و قرارگاه ها عمدتا چیزی را ظاهر می کنند که عین واقعیت صحنه نبرد است.
سرتیپ دادرس با بیان این که در این رزمایش آمادگی نیروی زمینی خوب ارزیابی شده است، گفت: نیروی زمینی فرماندهان خوبی داشته و به حمدالله امروز وضعیت در صحنه نیروی زمینی را ممتاز ارزیابی می کنیم.
وی گفت: نیروی نظامی اگر خودکفا و متکی به داخل و توانمندی های خود باشد امنیت آفرین است و اگر استقراضی و تکیه اش به بیرون باشد نه تنها امنیت نمی آورد بلکه امنیتش را نیز به حراج می گذارد.
وی افزود: کشورهای منطقه بیشتر تجهیزات خود را از دیگران تهیه می کنند اما ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تجهیزات آن بومی است که در راستای دفاع از مرزهای کشور به کار گرفته می شود.
وی اظهارداشت: با تلاش نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت کامل در مرزهای کشورمان برقرار است و تمام تحرک های آن سوی مرز با ابزار الکترونیکی بصری که در اختیار داریم به طور کامل رصد می شود.
وی اضافه کرد: تمام تجهیزات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی است و برای مقابله با هر تهدیدی آماده به کار گیری است.
رزمایش بزرگ حیدر کرار روز یکشنبه 2 مهر ماه جاری در منطقه عمومی پرویزخان آغاز شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.