به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قصرشیرین با اشاره به تردد 500 هزار تن از زائران در ایام اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی و آماده سازی و تقویت امکانات و زیرساخت های شهرستان برای خدمات رسانی شایسته به زوار، افزود: تمام تلاش دستگاه های عضو ستاد اربعین خدمات رسانی شایسته به زائران حسینی است.
وی اظهار کرد: از 6 ماه قبل تاکنون تدابیر لازم اتخاذ شده و کار احداث پنج توقفگاه خودرو در قصرشیرین و خسروی با ظرفیت بیش از 50 هزار دستگاه خودرو نیز هم اکنون پیشرفت قیزیکی خوبی دارد و پیش بینی های لازم برای ایجاد امکانات رفاهی و استقرار سرویس های بهداشتی و امدادی اتخاذ شده است.
معاون فرماندار قصرشیرین ادامه داد: کار توسعه پهنای باند اینترنت و حذف نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه و همچنین افزایش گیت ها نیز آغاز شده است.
رضایی همچنین بر ایجاد تمهیدات لازم برای هدایت آب های سطحی در محل توقفگاه ها تاکید کرد و گفت: باید پایگاه های امدادی در 2 لاین قدیم و جدید قصرشیرین تا سرپل ذهاب استقرار یابد.
وی از ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در قصرشیرین و در مرز رسمی خسروی از سوی هلال احمر و یک مرکز اسکان اضطراری در سطح 10 هکتار در محور گیلانغرب به قصرشیرین نیز خبرداد.
وی همچنین از جانمایی در سه نقطه برای فرود اضطراری بالگرد در بیمارستان و سه نقطه در مرز رسمی خسروی برای مواقع ضروری در ایام اربعین خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس، از راهنمایی و رانندگی خواست نسبت به نصب علایم و چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر برای ایمنی و رفاه دانش آموزان اقدام کند.
وی در ادامه به در پیش بودن کوچ عشایر اشاره کرد و خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان به این قشر مولد و زحمت کش شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر قصرشیرین نیز در ادامه از ارائه آموزش به یک هزار خانوار در طرح ملی خادم طی سالجاری خبرداد.
امیدرضا بیگی ، هدف از اجرای این طرح را جلب مشارکت خانواده ها برای یاددهی و یادگیری اقدام های لازم برای کمک رسانی و امداد در مواقع ضروری و حوادث و بلایای طبیعی ذکر کرد.
پیش بینی شده است که علاوه بر تردد 500 هزار تن از زائران استان های آذربایجان های غربی و شرقی ، اردبیل ، زنجان ، کردستان و کرمانشاه ، 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی نیز از مرز رسمی خسروی برای ایام اربعین به عراق عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.