'لوان جاگاریان' سفیر روسیه در تهران که ماه گذشته در راس هیاتی تجاری به کرمانشاه سفر کرده بود، از تجار کرمانشاهی به منظور حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی روسیه دعوت به عمل آورد.
کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، اظهارداشت: قرار بود که یک تیم اقتصادی 20 نفره از کرمانشاه در این نمایشگاه حضور پیدا کند اما متاسفانه به دلیل نرسیدن تعداد اعضای تیم اعزام آن ها منتفی شد و به جای آن یک‌ گروه 6 نفره از تجار کرمانشاهی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
وی افزود: تجار فعال در زمینه محصولات غذایی و صادرکنندگان مواد غذایی به عراق اعضای این گروه 6 نفری را تشکیل می دهند.
به گفته رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، ارزیابی شرایط برای واردات محصول از روسیه به کرمانشاه و سپس‌ صادرات آن به کشور عراق هدف اصلی حضور گروه تجاری کرمانشاه در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مسکو است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع غذایی روسیه تا 2 روز آینده در مسکو پایتخت این کشور برپا است.

**دفترتجاری کرمانشاه در آستاراخان راه اندازی می شود
کاشفی در ادامه با اعلام اینکه دفتر تجاری کرمانشاه در بندر آستاراخان روسیه راه اندازی خواهد شد، گفت: این دفتر آبان ماه با کمک اتاق بازرگانی ایران شروع به کار می کند.
وی افزود: راه اندازی این دفتر در سفر سفیر روسیه در تهران به تصویب رسیده بود.
به گفته رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، فراخوان لازم به منظور حضور تجار و شرکت های کرمانشاهی در این دفتر صادر شده است.
کاشفی افزود: اقدام های لازم به منظور حضور نمایندگان استان در این دفتر نیز اکنون در حال انجام است و کرمانشاه 2 نماینده مقیم در این دفتر خواهد داشت.
وی اضافه کرد: راه اندازی این دفتر تجاری می تواند زمینه را برای توسعه تبادلات تجاری کرمانشاه با روسیه فراهم کند.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه باید به دنبال بازارهای جدید برای محصولات تولیدی کرمانشاه باشیم، گفت: صاحبان صنایع تولیدی کرمانشاه می توانند از بازار روسیه به منظور صادرات و ارزآوری استفاده کنند.
کاشفی افزود: کرمانشاه از قابلیت های مهمی برای ایجاد ارتباط با روسیه برخوردار است و امیدواریم‌ بتوانیم از این ‌ارتباط برای رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه سطح ارتباط تجاری ایران و روسیه در سال های گذشته شرایط بسیار خوبی داشته و سیر این روابط صعودی است، اظهارداشت: پتانسیل ها به منظور سرمایه گذاری های مشترک را به هیات تجاری روسیه معرفی خواهیم کرد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.