فرامرز اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید سردار سرتیپ پاسدار علی آذین جانشین معاون آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جعفر همتی مشاور استاندار کرمانشاه از پایانه بین المللی مسافری خسروی و زیرساخت های موجود در این مرز رسمی، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های در دست اجرا برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در شهرستان قصرشیرین در بازدید امروز مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با توجه به تجربه خوبی که سپاه پاسداران در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در سال های قبل در مرز مهران داشته است، در این بازدید بر چگونگی و نحوه ارائه خدمت به زائران تصمیم گیری شد.
وی بیان کرد: پخت و توزیع روزانه 30 هزار وعده غذا، استقرار 100 چشمه سرویس بهداشتی سیار، ناوگان حمل و نقل و ایجاد مرکز اسکان در شهرستان قصرشیرین و به ویژه مرز خسروی از مواردی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده است.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: تلاش مسئولان و همه دست اندرکاران ستاد اربعین برتقویت، ایجاد و استقرار زیرساخت های مطلوب در مرز خسروی برای تردد و ارائه خدمت مطلوب به زائران است و از تمام امکانات و ظرفیت ها برای تحقق این مهم استفاده می شود.
اکبری اضافه کرد: هم اکنون کار ساخت توقفگاه خودرو در پنج نقطه با 150 هکتار مساحت، نصب سرویس های بهداشتی در مجموعه پایانه و بوستان های سطح شهر، سامانه روشنایی، آماده سازی معابر و همچنین بهسازی راهها با سرعت بسیار خوبی در دست انجام است.
وی گفت: شرکت های اپراتوری تلفن همراه نیز در مرز رسمی خسروی برای تقویت آنتن دهی و اینترنت در این مرز مشغول کار هستند و در مجموع تلاش همه دستگاه ها بر ایجاد بستر مناسب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شد تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.