جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها تمام توان خود را صرف مبارزه با تروریسم کرده و این تلاش‌ها فقط محدود به منافع کشورمان نیست.

به گزارش جماران؛ امروز، هشتم شهریور، سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، روز ملی مبارزه با تروریسم است؛ روزی که یادآور جنایات تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ایران و شهادت بیش از 17 هزار نفر از هموطنانمان است.

نزدیک به چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و در این مدت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی گروه‌های مخالف نظام اسلامی از جمله منافقین تمام تلاش خود را برای مقابله با کشورمان انجام داده‌اند که بخشی از این تلاش‌ها در سامان دادن اقدامات تروریستی در ایران، نمود پیدا کرده است.

این ترورها در سال‌های ابتدایی انقلاب وسعت بیشتری داشت و به شهادت جمع زیادی از مسئولان و مردم منجر شد و در سال‌های اخیر نیز به صورت موردی برخی دانشمندان را هدف گرفت و در اقدامات تروریستی در مرزها یا اقدام اخیر داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی تجلی یافت.

جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها تمام توان خود را صرف مبارزه با تروریسم کرده و این تلاش‌ها فقط محدود به منافع کشورمان نیست، بلکه تهران از هیچ‌گونه کمکی به دیگر کشورهای منطقه نیز کوتاهی نمی‌کند که نمونه این مساله را می‌توان در کمک‌های مستشاری سپاه پاسداران به عراق و سوریه مشاهده کرد.

در این میان آنچه قابل توجه است، حمایت‌های غرب و آمریکا از تروریست‌های منطقه بویژه داعش و اتهامات آنها علیه جمهوری اسلامی ایران با ادعای حمایت از تروریسم است.

بر همین اساس حتی آمریکا و اروپا به حمایت از اعضای گروهک تروریستی منافقین که دستشان به خون هزاران نفر از مردم ایران آغشته است، می‌پردازند و اعضای این گروهک در فرانسه، اجلاس برگزار می‌کنند و با اعضای کنگره آمریکا نشست و برخاست دارند.

عمق فاجعه آنجاست که حتی ادعاهای منافقین از سوی گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل درخصوص ایران مورد استناد قرار می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران براساس همین استنادها به نقض حقوق بشر متهم می‌شود.

بزرگ‌ترین قربانی تروریسم

شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین زمینه گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم با بیش از 17 هزار شهید ترور، بعد از انقلاب اسلامی است، اما با وجود این، غرب علیه ایران همچنان هجمه و توطئه می‌کند.

نماینده سلماس افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و نقش انقلاب اسلامی در ایران، آمریکا و رژیم‌هایی که طرفدار خشونت هستند، منافع خود را در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

وی با بیان این‌که غرب با سیاست‌های ضد ونقیض در منطقه از اسرائیل حمایت می‌کند، افزود: غرب در کشتار مردم بی دفاع فلسطین از اسرائیل دفاع می‌کند و از سوی دیگر تروریست‌های داعش را مورد حمایت قرار می‌دهد، اما وقتی ایران از جریانات آزادی‌بخش حمایت می‌کند، ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند و مورد انتقاد قرار می‌دهند.

لابی منافقین در آمریکا

سیدمحسن علوی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به این‌که ریشه تمامی بدخواهی‌ها علیه ایران نشات گرفته در پروژه ایران‌هراسی است، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در راس پروژه ایران‌هراسی قرار دارند تا بتوانند به اهداف خود از جمله به حاشیه راندن جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

نماینده لامرد با بیان این‌که اقدام رسانه‌ای عظیمی در دنیا به‌کار گرفته شده تا جمهوری اسلامی حامی تروریسم معرفی شود، افزود: با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی و معرفی ایران به عنوان حامی تروریسم، کشورها از همکاری با ایران منع می‌شوند و همین امر روابط بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به لابی پرقدرت منافقین در آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها وقتی با ایران دشمنی دارند با دشمنان ما دوستی دارند و منافقین نیز به عنوان دشمن حاکمیت ایران، طبیعتا روابط نزدیکی با آمریکا دارند و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: حقوق‌بشر هم بهانه‌ای برای تحمیل فشار بر ایران است و قطعا از ابزار حقوق بشر در این مسیر استفاده می‌کنند تا با تمسک به این اطلاعات غلط گزارشات جهت‌داری را تهیه کنند.

احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان این‌که بیش از 17 هزار شهید ترور در ایران وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم است. وی با تاکید بر این‌که ایران باید در این زمینه اخبار و اطلاعات خود را در دامنه وسیع منتشر و ملت‌های دنیا را نسبت به حقانیت جمهوری اسلامی آگاه کند، گفت: در مقابل ما شیطنت دشمن از جمله آمریکا قرار دارد و بر این اساس باید در مقابل دشمن بایستیم و منافع خود را دنبال کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.