اکبر سنجابی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون عمر جوان ترین شبکه خط انتقال آب آشامیدنی در سرپل ذهاب 25 سال است و همین امر باعث شده تا برخی از مسیرهای خط انتقال آبرسانی، نیاز به ترمیم و اصلاح داشته باشد.
وی اظهار کرد: سرپل ذهاب سرزمین چشمه سارها، رودخانه ها و منابع آبی زیرزمینی است و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم شهرستان های قصرشیرین و بخشی از ثلاث باباجانی از محل سراب گرم این شهرستان تامین می شود.
وی با بیان اینکه به روستاهایی که با کمبود آب آشامیدنی مواجه اند با استفاده از تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شود، بیان کرد: اصلاح شبکه های آبرسانی نیازمند تخصیص اعتبار لازم است و این مهم در جلسات کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان در دست پیگیری است.
فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون 9 روستای این شهرستان در دهستان پشت تنگ با 150 خانوار دارای مشکل کم آبی هستند که آبرسانی سیار به آن ها به صورت روزانه و با اعتبار سالیانه یک میلیارد و 500 میلیون ریال انجام می شود.
سنجابی شمار مشترکان زیرپوشش اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب را 10 هزار و 595 مشترک ذکر کرد.
وی بر لزوم صرفه جویی و رعایت اصلاح الگوی مصرف آب توسط مردم تاکید کرد و گفت: بی شک با تحقق این مهم بخش زیادی از مشکلات کمبود آشامیدنی در مناطق مختلف رفع می شود.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، هشت دهستان و 226 روستا دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.