فرماندار رزن در حاشیه بهره برداری از این طرح ها در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل آبیاری تحت فشار در روستای قایش، ساختمان آب و فاضلاب شهر دمق و خانه بهداشت روستای چرمق است.
فتحعلی حسینی بیان کرد: شهرستان رزن رتبه نخست آبیاری تحت فشار را دارد و از 31 هزار و 700 هکتار اراضی آبی آن 31 هزار هکتار معادل 99 درصد به آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز هستند.
وی ادامه داد: مجهز شدن این شهرستان به سیستم آبیاری نوین به همراه بهینه کردن مصرف آب و مسدود کردن چاه های غیرمجاز موجب صرفه جویی 92 میلیون مترمکعبی آب در این شهرستان شده است.
فرماندار رزن درباره خانه بهداشت نیز گفت: 85 میلیارد ریال اعتبار امسال به حوزه بهداشت و درمان شهرستان رزن اختصاص یافت که از این محل اجرای 31 خانه بهداشت و خانه زیستی آغاز شد.
حسینی افزود: 30 درصد خانه های بهداشت و خانه های زیستی در 10 روستای رزن آماده سازی شدند و در هفته دولت در حال بهره برداری هستند.
71 طرح عمرانی هفته دولت امسال با اعتبار 200 میلیارد ریال در رزن بهره برداری می شود همچنین عملیات اجرایی شرکت تولید 'آهک هیتراته' با پیش بینی 60 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال 40 نفر آغاز می شود.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.