حشمت الله احمدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: مشکل کم آبی در این فصل گرم از سال به نگرانی جدی مردم روستاهای این منطقه تبدیل شده است.
وی با بیان این که اکنون آبرسانی به این روستاها با استفاده از تانکر و به صورت سیار انجام می شو، گفت: مدیریت در مصرف به عنوان یک راهکار اساسی برای مقابله با کمبود آب آشامیدنی باید مورد توجه مردم قرار گیرد و در صورت تحقق این مهم می توان بخشی از این مشکلات را کاهش داد.
وی اظهار کرد: بی‌تردید حل مشکل کمبود آب آ‌شامیدنی روستائیان در اولویت برنامه‌ کاری اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب از جمله مشکلات اساسی در اجرای طرح های آبرسانی را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: نبود اعتبار کافی باعث شده است این نهاد در اجرای طرح های آبرسانی جدید با مشکل مواجه شود.
احمدی با بیان این که برای ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه شبکه آبرسانی در روستاهای سرپل ذهاب اقدام های مطلوبی صورت گرفت و طرح های آبرسانی با رشد فیزیکی مناسبی در حال اجراست ، اضافه کرد که همچنان کمبود آب و قطعی مکرر آن ، مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
وی گفت: با توجه به اهمیت برخورداری از شبکه سالم و با کیفیت در حوزه آبرسانی روستاها ، تامین آب در سال های آینده به یکی از بزرگترین چالش ها در بسیاری از مناطق روستایی و شهری تبدیل خواهد شد و از این رو تغییر الگوی مصرف می تواند در این مسیر راهگشا باشد.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از هشت دهستان و 226 روستا ، بیش از 11 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.
7079/7399/3033/ خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.