به گزارش ایرنا، ابراهیم بازیان روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: با حمایت دولت بودجه مسکن مددجویان این کمیته در سال جاری نسبت به سال 93 بیش از هفت برابر شده است.
وی ادامه داد: در حالی که بودجه مسکن مددجویان کمیته امداد کشور در سال 93 حدود یک هزار میلیارد ریال بود این رقم در سال جاری به بیش از هفت هزار و 330 میلیارد ریال رسیده است.
بازیان با بیان اینکه 80 درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد یک یا 2 نفره هستند، گفت: اولویت کمیته امداد در تامین مسکن مددجویان با خانوارهای عائله‌ مند و پرجمعیت است.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور با یادآوری اینکه در سال 93 حدود 150 هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن بودند، گفت: با فعالیت جهادی و مستمر در این حوزه خانوارهای فاقد واحد مسکونی به یکصد هزار خانوار کاهش یافت.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد کشور این است که 100 هزار خانوار باقیمانده نیز حداکثر تا سه سال آینده در منازل مسکونی خود اسکان داده شوند.
بازیان با بیان اینکه اگر هزینه تامین مسکن نیازمندان از دوش مددجویان برداشته شود، فرآیند توانمندسازی و خودکفایی آنها سرعت خواهد گرفت، افزود: در واقع مسکن مکمل اشتغال برای توانمندسازی خانوارهای زیرحمایت کمیته امداد به شمار می رود.
وی در ادامه و با تاکید بر اینکه یکی از اقدام های مهم بخش تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امضا تفاهم نامه با استانداران است، افزود: این کمیته در صورت اعطای زمین از سوی استانداران و مسئولان هر استان، ساخت مسکن برای نیازمندان را برعهده می‌گیرد.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد همچنین با اشاره به اینکه ساخت برخی از منازل روستایی و شهری در کشور برای خانوارهای تحت حمایت به دلیل مشکلات مالی نیمه تمام مانده است، تاکید کرد: مسئولان تامین مسکن مددجویان در کمیته امداد باید هرچه سریعتر موانع پیش روی ساخت این واحدها را برطرف کنند.
بازیان ادامه داد:هم اکنون کار ساخت سه هزار و 500 واحد منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان کرمانشاه در دستور کار این نهاد قرار دارد که در صورت همکاری و تامین زمین از سوی استانداری، شهرداری و مسئولان سایر دستگاه های اجرایی استان، ساخت این واحدها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی در پایان همچنین به ساخت 50 منزل مسکونی از سوی کمیته امداد در نفت شهر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت خوب نفت شهر در صورت همراهی مسئولان استان، کمیته امداد کشور می تواند این منازل را با هدف اسکان مجدد مردم بومی به آنان واگذار کند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.