به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی ظهر سه شنبه سوم مرداد در مراسم بهره برداری از سد 'جامیشان' شهرستان سنقر و کلیایی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه 1.5 درصد مساحت، هشت درصد آب و شش درصد زمین های کشاورزی کشور را دارد اما سهم آن از تولیدات بخش کشاورزی تنها 2 درصد است.
رازانی تاکید کرد: از آنجایی که استعداد کشاورزی در کرمانشاه بسیار بالاست انتظار بزرگ ما از وزارت نیرو این است که در جریان سفر فعلی اقدام های لازم برای اجرای سامانه سردسیری که مطالعات آن نیز در وزارت نیرو انجام شده، صورت دهد.
طرح انتقال آب سیروان علاوه بر زیرکشت بردن مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، یک بخش سردسیری نیز دارد که در این طرح قرار بود آب سیروان از سد داریان به روستای 'پالنگان' (روستایی در شهرستان کامیاران کردستان) منتقل و در آنجا با احداث یک سد سپس حفر 12 کیلومتر تونل، به دشت روانسر سرریز شود و به توسعه کشاورزی منطقه کمک کند.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بهمن ماه 95 طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه این طرح را از فهرست طرح‌های ملی با ویژگی استانی کرمانشاه حذف کرد.

** افتتاح مرحله اول سامانه گرمسیری در فصل پاییز
استاندار کرمانشاه در ادامه از تلاش های وزارت نیرو برای اجرای طرح های بزرگ در این استان قدردانی و اظهار کرد: اکنون هشت سد و طرح های مختلف تصفیه خانه آب و فاضلاب و آبرسانی روستایی در کرمانشاه در حال اجراست و وزارت نیرو عملکرد قابل قبول و موفقی در این استان داشته است.
رازانی افتتاح 2 سد 'زمکان و جامیشان'، آبرسانی به 102 روستای استان و کارخانه خودروسازی صحنه را از طرح های مهم افتتاحی در سفر معاون اول رئیس جمهوری به کرمانشاه نام برد و آنها را نشان دهنده کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید توصیف کرد.
او همچنین با بیان اینکه کار حفاری تونل طرح بزرگ گرمسیری 2 ماه پیش به پایان رسیده است، گفت: در ابتدای پاییز امسال از مرحله اول این طرح بهره برداری می شود که تاثیر بسیاری زیادی در ایجاد اشتغال و توسعه و تقویت بخش کشاورزی استان دارد.
اسحاق جهانگیری در سفر یک روزه خود به کرمانشاه پس از افتتاح 2 سد و یک کارخانه خودروسازی، عصر امروز هم در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش و تکالیف استانها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شرکت می کند.
وزاری نیرو، صنعت و کشاورزی در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار و 640 کیلومتر مربع مساحت، دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 793 روستای دارای سکنه، در غرب کشور واقع شده است.
7444/8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.