به گزارش خبرآنلاین ؛ اسداله درویش امیری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با بیان اینکه در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال در استان زنجان باید شورای مهارت آموزی تشکیل و آغاز به کار کند، اظهار کرد: مجموعه خوبی از تجهیزات و فضاهای آموزشی و مهارتی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مستقر شده که باید از این ظرفیت سرمایه ای استفاده حداکثری صورت گیرد.
وی بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان از مجموعه تجهیزات و فضاهای آموزشی فنی و حرفه ای استان را ضروری خواند و افزود: در بازدید اخیر خود از مجموعه فنی و حرفه ای استان، شاهد فعالیت و مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی در این مجموعه بودیم که حاکی از احساس نیاز جوانان تحصیل‌کرده به کسب دانش مهارتی است.
مقام عالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود اقدام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ادغام دو کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان را مورد تایید قرار داد و خطرنشان کرد: با توجه به فعالیت و اهداف مشابه این دو کارگروه، ادغام آن مناسب بوده و اعضای این دو کارگروه می توانند به صورت یکپارچه و متمرکز فعالیت نمایند.
وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها و نهادها باید به اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان افزوده شوند، افزود: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، صنعت بیمه و سایر بخش های مورد نیاز در این کارگروه باید مورد توجه دبیرخانه قرار گیرد.
درویش امیری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه اشتغال استان را مهم دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف توسعه ای اشتغال استان باید از ظرفیت های بخش غیردولتی استفاده بیشتری صورت گیرد و حضور موثر نمایندگان اتاق بازرگانی، تعاون، خانه صنعت و معدن استان و بخش های دیگر در جلسات کارگروه تقویت شود.
استاندار زنجان همچنین توجه دستگاه های اجرایی به اعتبارات پیش بینی شده از محل صندوق توسعه ملی به منظور توسعه مناطق روستایی و اشتغال در آن را خواستار شد و تاکید کرد: یک هزار و 500 میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که دستگاه های متولی باید برنامه ریزی لازم را برای استفاده حداکثری از آن و افزایش سهم استان استان انجام دهند.
وی همچنین از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست طرح تکاپو را با جدیت بیشتری فعال کند و افزود: اجرا و فعالیت این طرح در استان باید شتاب گیرد و گزارش های منظمی برای اقدامات صورت گرفته ارائه شود که برای تحقق شعار سال نیازمند استفاده از همه ظرفیت های توسعه ای استان در این زمینه هستیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675171
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.