اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در نخستین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان زنجان که به خواست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 2 جلسه کارگروه تخصصی توسعه اشتغال و کارگروه تخصصی راهبری توسعه اشتغال پایدار به طور مشترک برگزار شد، افزود: سه چهارم اعضای این دو جلسه مشترک هستند و اعضای جدیدی هم از جمله نمایندگان بخش خصوصی باید به آن اضافه شوند.
وی یادآورشد: حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و در صورت لزوم خانه کشاورز در این جلسه ضروری است چرا که همه تصمیم ها برای بخش خصوصی است و هرچه حضور این حوزه پررنگ تر باشد به همان میزان برنامه ها موفقتر خواهد بود.
درویش امیری بر لزوم عملیاتی تر کردن برنامه های کارگروه تاکید و اظهار کرد: دستگاه های متولی سطح مالی و توان زمینه سازی برای اشتغالزایی در سال جاری خود را اعلام کنند.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که سامانه رصد اشتغال راه اندازی شود، می توان آمار مشاغل ایجاد شده را به درستی ثبت و از آمارسازی برای خوب جلوه دادن عملکرد جلوگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: امسال در حوزه روستایی 1.5 میلیون دلار اعتبار برای توسعه این مناطق و اشتغالزایی در آنها پیش بینی شده است و باید از ظرفیت های این چنینی به منظور ایجاد اشتغال استفاده کرد.
درویش امیری بر لزوم آغاز هرچه سریعتر عملیات اجرایی طرح تکاپو تاکید کرد و ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی اجرای این طرح پافشاری کند و تا جلسه بعد از اقدامات انجام شده در این زمینه گزارش دهد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید بر اشتغال و تولید تاکید داشت، گفت: باید از تمام توان برای حمایت از تولید و ایجاد شغل استفاده و در این زمینه برنامه های عملیاتی ارائه کرد.
وی به امکاناتی که اداره کل فنی و حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی پیش بینی کرده است، اشاره کرد و گفت: حضور دانش آموختگان دانشگاهی در این دوره ها، نشان می دهد که این افراد هم به مهارت آموزی نیاز دارند.
درویش امیری تاکید کرد: باید برای استفاده از این امکانات آموزشی برنامه ریزی کاملتری داشت.
در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات برنامه های پیش بینی شده برای اشتغالزایی در سال جاری با مسئولیت دستگاه های مختلف را قرائت کرد و سایر مدیران و مسئولان نظر و پیشنهاد های خود را در تایید و نقد آن مطرح کردند و در نهایت بنا شد، آمار کمی از مسئولیت هر دستگاه اجرایی برای اشتغالزایی تعیین شود.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.