به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه راهن کرمانشاه افزود: این طرح مانند جاده های استان یک طرح زیرساختی است که می تواند به توسعه و کاهش بیکاری استان کمک زیادی کند.
وی یکی از مزیت های اقتصادی راه آهن را جابجایی آسان گردشگر و مسافر، حمل و نقل بار و توسعه سرمایه گذاری در استان و استان های همجوار دانست.
استاندار کرمانشاه گفت: یکی از دلایل توسعه نیافتگی کرمانشاه طی دهه های متمادی به نبود زیرساخت ریلی و راه آهن مربوط می شود.
وی افزود: سابقه شروع پروژه راه آهن به بیش از 20 سال قبل باز می گردد. این طرح پس از سال ها رکود در دولت تدبیر و امید با شتاب بسیار گسترده ای اجرایی شد.
رازانی اظهار داشت: عملیات ریل گذاری بیش از 100 کیلومتر از این پروژه در مسیر ملایر تا کرمانشاه طی پنج ماه انجام شده که در نوع خود بی سابقه است.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پروژه راه آهن طی ماه های اخیر هیچگاه دچار رکود نشده و تغییر تاریخ اتمام عملیات ریل گذاری به خاطر عظیم بودن این پروژه و ابعاد گسترده آن است.
وی در ادامه گفت: پیشنهاد برگزاری جشن افتتاح راه آهن با حضور ریاست جمهوری ارائه شده ولی به دلیل مشغله های کاری ممکن است این مراسم به بعد از روز تنفیذ موکول شود، البته کار ریل گذاری تا قبل از مراسم تنفیذ به اتمام می رسد.
رازانی، همچنین از انجام 20 درصدی زیرساخت طرح راه آهن کرمانشاه به خسروی خبر داد و گفت: انشاالله پس از اتمام راه آهن کرمانشاه، راه آهن کرمانشاه به خسروی نیز کلید خواهد خورد.
طی پنج ماه گذشته 110 کیلومتر در محور راه آهن فیروزان – کرمانشاه ریل گذاری شده که در تاریخ ریل گذاری کشور بی سابقه است.
17 کیلومتر از کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده که به گفته مسئولان تا پایان دولت یازدهم به پایان می رسد.
سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار طی پنج ماه گذشته برای راه آهن کرمانشاه تخصیص داده شده که معادل یک پنجم کل هزینه این پروژه است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت یکی از استان های کم برخوردار کشور است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.