به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سردار منوچهر امان اللهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عوامل پلیس آگاهی استان به دنبال دریافت یک فقره پرونده سرقت از یک فروشگاه معروف کت و شلوار در کرمانشاه و ارزش بالای اموال مسروقه، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان شعبه اول اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار دادند.
وی تصریح کرد: تحقیقات اولیه نشان داد که 2 مرد جوان با یک دستگاه خودروی پژو 207 با پلاک پنهان شده، در انجام این سرقت بزرگ نقش داشته اند، لذا با گسترش دامنه اطلاعات و نیز بررسی شیوه و شگرد سرقت، در نهایت یکی از سارقان سابقه دار شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات منسجم به همراه یک دستگاه خودرو که در انجام سرقت از آن استفاده شده بود، دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی از منزل متهم دستگیر شده، بیش از 450 میلیون ریال ارز، 9 میلیارد ریال چک در وجه حامل، سه فقره سند، 2 فقره دسته چک، بیش از 18 میلیارد ریال چک و سفته های متعلق به مشتریان و تعداد یک هزار و 600 ثوب کت و شلوار کشف شد.
سردار امان اللهی افزود: متهم در بازجویی های پلیس به ارتکاب سرقت با همدستی یکی دیگر از سارقان حرفه ای اعتراف کرد، لذا متهم متواری با اقدام های اطلاعاتی در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود معترف شد، همچنین جهت مشخص شدن دیگر زوایای این سرقت میلیاردی، پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.

**توقیف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه نیز از توقیف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال و دستگیری یک نفر متهم در این زمینه خبر داد.
سرهنگ محمدرضا امیری عنوان کرد: عوامل پلیس آگاهی استان با انجام اقدام های اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه دار موفق شدند محور تردد یک محموله کالای قاچاق را شناسایی کنند.
وی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده، این محموله از استان های جنوبی کشور خریداری شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند آن را از طریق معابر فرعی استان کرمانشاه به شهرستان های مرکزی کشور انتقال دهند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از عوامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی به محورهای مواصلاتی غربی کرمانشاه اعزام شدند.
سرهنگ امیری تصریح کرد: پس از کنترل محور مورد نظر، در نهایت یک دستگاه خودروی پژو پارس حامل کالای قاچاق مشاهده و با اقدام به موقع ماموران متوقف شد، یک نفر متهم نیز دستگیر و به همراه خودرو و کالاهای قاچاق مکشوفه به پلیس آگاهی انتقال یافت، که در بازرسی از خودرو کشف شد.
وی با اشاره به کشف حدود پنج هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از خودروی موردنظر، گفت: طبق اعلام کارشناسان ارزش این محموله 500 میلیون ریال برآورد شده است، لذا در این راستا پرونده ای تشکیل و تحت رسیدگی قرار دارد.

**توزیع کننده سابقه دار مواد مخدر در دام پلیس افتاد
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری توزیع کننده عمده مواد مخدر در شمال شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: بیش از نیم کیلوگرم مخدر صنعتی شیشه از مخفیگاه متهم کشف شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'رضا شیرزادی در این زمینه توضیح داد: این توزیع کننده مواد مخدر، به صورت گسترده مواد مخدر صنعتی را در بین خرده فروشان مواد پخش می کرد.
وی افزود: ماموران کلانتری ظفر با انجام اقدام های اطلاعاتی و تعقیب و گریزهای نامحسوس محل اختفای متهم مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم 517 گرم مواد مخدر صنعتی شیشه و یک ترازوی توزین مواد مخدر کشف شد.
سرهنگ شیرزادی افزود: متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است.

**کشف کالای قاچاق 200 میلیون ریالی در هرسین
فرمانده انتظامی شهرستان هرسین هم از کشف کالای قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر تردد خودروهای حامل قاچاق در مسیر کرمانشاه –بیستون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان هرسین قرار گرفت.
سرهنگ همتعلی شکری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدام های اطلاعاتی، به 2 دستگاه وانت نیسان در محور موردنظر مشکوک و خودروهای مذکور را با استفاده از موانع بازدارنده متوقف کردند و آن را مورد بازرسی قرار دادند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، تعداد هفت دستگاه کولرگازی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی و 40 ثوب پیراهن قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال کشف شد که در این راستا 2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ شکری در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و اقلام غیرمجاز مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود در خصوص عملکرد پلیس را با سامانه 197 در میان بگذارند.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.