به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین خبر مهم استان در هفته گذشته اظهار مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خصوص صادرات استان در سه ماهه اول سال بود که عنوان شد 489 میلیون و 163 هزار و 152 دلار کالا به وزن یک میلیون و 359 هزار و 910 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.
خلیل حیدری با بیان اینکه این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی پنج درصد و از حیث وزنی نیز 9 درصد رشد داشته است، افزود: 224 میلیون و 631 هزار و 85 دلار با وزن 660 هزار و 969 تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت 264 میلیون و 532 هزار و 67 دلار کالا را با وزن 698 هزار و 941 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

** کرمانشاه در تولید کلزا رکورد زد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بین المللی اورالیس فرانسه یکی از مزارع کلزا کرمانشاه با ثبت تولید 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد کشوری این محصول زده شد.
خسرو شهبازی با بیان اینکه این رکورد ارزشمند در یکی از مزارع روستای 'قاقلستان' شهرستان کرمانشاه ثبت شد، افزود: تاکنون بیش از 30 هزار تن کلزا از مزارع استان کرمانشاه برداشت شده که هزار تن بیشتر از تولید سال گذشته است و برداشت این محصول تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

** امسال 120 واحد صنعتی با 3500 نفر اشتغالزایی دراستان به بهره برداری می رسد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال جاری 120 واحد صنعتی و تولیدی در استان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای سه هزار و 500 نفر به بهره برداری می رسد.
نعمت الله حقیقی در نشستی خبری که در سرسرای جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای بهره برداری از این واحدها را که بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، حدود 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه قرار است تا پایان سال جاری 6 هزار واحد بالای 60 درصد پیشرفت نیز در سطح کشور به بهره برداری برسد، یادآوری کرد: همچنین تا پایان امسال از 35 طرح مربوط به صنایع معدنی نیز با 300 میلیارد ریال اعتبار در استان بهره برداری خواهد شد.

** تاکید استاندار بر برخورد با دستگاه های کم کار در بحث اشتغال
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان انجام شود، گفت: با افراد و دستگاه هایی که در زمینه جذب سرمایه گذاری و اشتغالزایی کم کاری کنند، برخورد می شود.
اسدالله رازانی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته برخی از بانکهای استان عملکرد قابل قبولی در زمینه رفع مشکلات واحدهای تولیدی نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه امسال باید تمام تلاش خود را به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری و رفع مشکل واحدهای تولیدی به کار گیریم، یادآور شد: اداره صنعت، معدن و تجارت سال گذشته 155 واحد که نیاز به تسهیلات داشتند به بانک های استان معرفی کرد که از این تعداد تنها 68 واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

**استاندار کرمانشاه از جراحان خیر دهان و کام تجلیل کرد
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه شنبه شب در مهمانسرای استانداری با اهدا لوح از جراحان خیر بیماری های مادرزادی دهان و کام تجلیل کرد.
گروه جراحی پلاستیک خیریه مناطق محروم روز جمعه کار خود را به منظور ویزیت، درمان و جراحی شکاف لب و کام و ناهنجاری های مادرزادی سر و صورت در کرمانشاه آغاز کرد.
استاندار کرمانشاه در این مراسم ضمن ارزشمند شمردن فعالیت پزشکان، عملکرد این گروه خیر پزشکی را بسیار با ارزش و ستودنی دانست.
سرپرست این تیم جراحی پزشکی خیریه نیز در این مراسم گفت: این گروه که متشکل 24 جراح، پزشک، متخصص بیهوشی و متخصص اتاق عمل است پیش از این به 18 استان کشور سفر کرده است.

** 553 روستای استان کرمانشاه در دولت تدبیرو امید از نعمت گاز برخوردارشدند
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: از سال 92 تا پایان 95 تعداد 553 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده اند این در حالی است که تا سال 92 فقط 213 روستای استان کرمانشاه گاز داشتند.
سیروس شهبازی در نشست خبری افزود: ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای استان در دولت تدبیر و امید از 29 درصد (42 هزار خانوار) در سال 92 به 53 درصد (77 هزار خانوار) در پایان سال 95 رسیده است.
وی، تعداد کل روستاهای استان کرمانشاه را 2 هزار 490 روستا عنوان کرد که هزار و 730 روستای آن بالای 20 خانوار هستند و طبق قانون باید گازرسانی بشوند.
مدیرعامل شرکت گاز تصریح کرد که از این تعداد، 765 روستا هم اکنون گاز دارند و عملیات اجرایی 630 روستای دیگر نیز در حال انجام است.
شهبازی افزود: 500 روستای باقیمانده نیز برای عملیات نقشه برداری، طراحی و بازاریابی تا پایان سال 96 پیمان سپاری می شوند و اگر پیمانکاران توانمندی داشته باشیم تا سال 97 پرونده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان بسته خواهد شد.

** امسال بیش از 130 هزار شغل در شهرک های صنعتی ایجاد می شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: تا پایان سال جاری بیش از 130 هزار شغل در شهرک های صنعتی کشور ایجاد خواهد شد.
علی یزدانی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کرمانشاه که در شهرک صنعتی این شهر برگزار شد، اظهارداشت: برخلاف آن چیزی که منتقدان مبنی بر تعطیلی بخش اعظمی از واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی بیان می کنند، امروز در برخی شهرک های صنعتی واحدها به صورت 2 یا سه شیفته مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: سال 95 میزان تعطیلی واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی 20 درصد بود که این آمار امروز به 14.5 درصد کاهش پیدا کرده است.
یزدانی افزود: سال گذشته صنعتگران مستقر در شهرک های صنعتی چهارهزار میلیارد ریال مشمول جریمه شده بودند که 90 درصد آن توسط دولت مورد بخشودگی قرار گرفت و براساس تصمیم دولت در سال 96 نیز بخش اعظمی از جرایم صنعتگران و تولیدکنندگان مشمول بخشودگی خواهند شد.

** نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل بهار 20.2 درصد اعلام شد
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور و استان ها در فصل بهار را اعلام کرد که بر این اساس کرمانشاه با 20.2 درصد بیکاری در رده سوم بیکارترین استان های کشور قرار گرفته است.
براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان کرمانشاه طی فصل بهار 96 نسبت به بهار سال گذشته که 19.2 درصد بوده، یک درصد رشد داشته است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه همچنین 8.6 درصد بیشتر از میانگین کشوری است که 12.6 درصد اعلام شده است.
البته نرخ بیکاری در استان کرمانشاه طی فصل بهار 96 در مقایسه با زمستان 95 که 24.5 درصد اعلام شده بود، 4.3 درصد کاهش نشان می دهد.
استان های البرز با 20.4 درصد و چهارمحال و بختیاری با 20.3 درصد نرخ بیکاری رتبه های اول و دوم بیکارترین استان های کشور را در بهار امسال به خود اختصاص داده اند.
استان های مرکزی با 7.4 درصد، سمنان با 8.8 درصد و همدان با 8.9 درصد نیز کمترین نرخ بیکاری فصل بهار را به خود اختصاص داده اند.

** راننده امانتدار جوانرودی 700 میلیون ریال طلا را به صاحبش باز گرداند
یاسر مطاعی راننده امانتدار تاکسی شهر جوانرود، در اقدامی خداپسندانه 700 میلیون ریال طلا را که در خودرویش جا مانده بود، به صاحبش باز گرداند.
این راننده امانتدار گفت: ما رانندگان تاکسی خدمتگزار مردم هستیم و باید اشیاء و اقلام جا مانده مسافران را به هر نحو ممکن به دست صاحبانش برسانیم.
وی افزود: در ماشینم یک نایلون حاوی طلا را پیدا کردم و برای بازگرداندن آن به واحد تاکسیرانی اطلاع دادم و پس از نیم ساعت 2 خانم سراسیمه و با چشمانی گریان به واحد تاکسیرانی مراجعه کردند و در حضور مسئولان تاکسیرانی و جمعی از شهروندان طلاها را تحویل آنها دادم.
وی اظهار داشت: با برگرداندن این مقدار طلا که به قول صاحبش 700 میلیون ریال ارزش داشت، از آنها بیشتر احساس خوشحالی می کنم.

** برگزاری آزمون سراسری در کرمانشاه
رقابت 36 هزار داوطلب کرمانشاهی همزمان با برگزاری کنکور سراسری سال 96، برای ورود به موسسات آموزش عالی کشور روزهای پنجشنبه 15 و جمعه 16 تیر برگزار شد.
از مجموع متقضایان ورود به موسسات آموزش عالی کشور در استان کرمانشاه، 63 درصد آن ها را بانوان و 37 درصد نیز آقایان تشکیل می دادند.
بیشترین متقاضیان شرکت در آرمون سراسری سال 96 در استان کرمانشاه مربوط به رشته علوم تجربی با 50 درصد شرکت کننده بود.

** استخدام جوانان اهل حق در دستگاه های اجرایی منعی ندارد
استاندار کرمانشاه گفت: در خصوص استخدام جوانان اهل حق از دولت و شورای عالی امنیت ملی مجوز گرفته ایم تا در این زمینه سختگیری نباشد.
اسدالله رازانی روز پنجشنبه به همراه جمعی از مدیران استان و نمایندگان کرمانشاه در مجلس در جمع مردم شهر کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه افزود: استخدام نشدن مردم اهل حق هیچ گاه دستوری نبوده و سیاستی در این زمینه وجود نداشته بلکه ناشی از بدسلیقگی برخی از گزینش گران بوده است.
وی در ادامه گفت: در تاریخ انقلاب شاهد خدمات دولت ها در مناطق مختلف بوده ایم و نسبت به گذشته راه طولانی آمده ایم و کارهای زیادی انجام شده به گونه ای که امروز عمده روستاهای ما گازرسانی شده اند.
رازانی ادامه داد: با اینکه جمعیت استان کرمانشاه 2 و نیم درصد جمعیت کل کشور است اما سه و نیم درصد بودجه عمرانی کشور همواره به استان ما اختصاص داده شده و این اختصاص بودجه فارغ از نگاه به ترکیب دینی اقوام مختلف در این استان بوده است.

** اجرای امر به معروف و نهی منکر یکی ازمصادیق آزادی و خواسته های مشروع مردم است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قوه قضاییه گفت: امربه معروف و نهی از منکر یکی از بنیادهای اساسی جامعه اسلامی، قرآن و قانون اساسی ما است و اجرای آن یکی از مصادیق آزادی و خواسته های مشروع مردم است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به روز عفاف و حجاب افزود: دشمن از راه ترویج و اشاعه فساد و فحشا به ذهن جوانان نفوذ پیدا کرده لذا باید نقشه دشمن را بشناسیم و با تذکر به خانواده ها و مردم از طریق امر به معروف و نهی از منکر جلوی نقشه شوم دشمن که یک نوع غارت فرهنگی بسیار مخرب است را بگیریم.
وی همچنین به خواسته رهبری از تمام مسئولان مبنی بر فراهم کردن زمینه اجرا و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حیات و بقای جامعه اسلامی را در گرو انجام این تکلیف الهی دانستند لذا همه باید به این فریضه الهی برای زنده نگه داشتن اسلام پای بند باشیم.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.