به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی درخطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائیه افزود:باتوجه به جایگاه بالای قوه قضائیه در جمهوری اسلامی و نقش موثری که در اصلاح جامعه دارد، این قوه باید از حالت انفعالی خارج شود.
وی یادآورشد: قوه قضائیه برای خروج از حالت انفعالی، احیای حقوق عامه، آزادی های مشروع و مبارزه با فساد نیازمند نگاه تحولی است.
خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: قوه قضائیه نباید منتظر اقدام در مقابل طرح دعوی باشد بلکه مردم باید احساس کنند در جامعه جایگاه مطمئنی برای احقاق حقوق ملت وجود دارد.
دشتی یادآوشد: برای رسیدگی به مفاسد موجود در جامعه اصلاح قوه قضائیه از درون ضروری است.
وی با اشاره به ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: قوه قضائیه باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت لازم داشته باشد.
دشتی اظهار کرد: قوه قضائیه باید ازضابطان مومن و متعهد در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر حمایت کند.
امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد یکی از معضلات موجود در جامعه است که ریشه بسیاری از آسیبهای اجتماعی از آن نشات می گیرد.
وی همچنین با اشاره به 20 تیر روز عفاف و حجاب نیز گفت: امروز دو فرهنگ اسلامی و غربی در خصوص این مساله باهم می جنگند.
دشتی افزود: جامعه غرب جامعه اسلامی را متهم به عقب ماندگی می کند و با شعارهای انحرافی آزادی زنان را در کشورهای اسلامی زیرسوال می برد.
وی تاکید کرد: آزادی مورد نظر غربیان در خصوص زنان در جوامع مختلف از جمله کشورایران بعنوان نگاهی متمدن مطرح می شود این درحالی است که فساد، فحشا، روابط نامشروع، طلاق، بی بند باری در فضای مجازی، دزدی و اعتیاد نشات گرفته از بی حجابی است.
وی تاکید کرد: شعار تمدن اسلامی در دست زنان است که در عین حفظ حجاب در پیشرفت جامعه موثر هستند.
امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز توهین به مقدسات اسلامی بعنوان شعار در بین روشنفکران قدیم و جدید رونق گرفته است.
دشتی اظهار کرد: قداست شکنی در معارف دینی ما اجازه داده نشده است و اسلام این بی احترامی را قبول ندارد.
وی تصریح کرد: این قداست شکنی که بعنوان نقد مطرح می شود به خصوص در مورد رهبر معظم انقلاب که بعنوان فرمانده مطرح است کار درستی نیست.
دشتی با تاکید براینکه نقد رهبری امت که حجت خدا هستند درست نیست گفت: اگر کسی دستور مرجعیت را زیر سوال ببرد این کار باعث ایجاد تردید می شود.
وی یادآورشد:امروز زمام رهبری جامعه اسلامی به دست رهبر معظم انقلاب است و وظیفه ما پیروی فکری و عملی از ایشان است.
وی تصریح کرد: دلسوزان نظام و اسلام باید در حفظ جایگاه رهبریت امت در جامعه کوشا باشند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.