به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این برنامه به منظور ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه در هفته ملی بدون دخانیات، با همکاری سازمان های مردم نهاد و ارگان های مرتبط برگزار شد.
برپایی نمایشگاه با محتوای دنیای بدون دخانیات، برپایی کارناوال توسط هیات اتومبیلرانی استان کرمانشاه از بوستان نوبهار تا سه راه مسکن با شعار شهر بدون دخانیات، تئاتر خیابانی با موضوع دخانیات، استقرار اتوبوس نمایشگاهی با نصب پوستر و تراکت های آموزشی و به همراه سرگرمی کودکانه با نقاشی و سخنرانی مسئولان مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از جمله بخش های این برنامه فرهنگی بود.
دکتر بحیرایی رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه در این مراسم اقدام های انجام شده در راستای برنامه کنترل دخانیات در این شهرستان و برنامه های کلینیک مشاوره و ترک دخانیات این شبکه را تشریح کرد.
10 تا 16 تیر ماه به عنوان هفته مبارزه با دخانیات نامگذاری شده و از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برنامه های فرهنگ سازی، آموزشی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سطح دانش عمومی مردم در ارتباط با مضرات مصرف دخانیات در طول این هفته برگزار می شود.
روز شنبه دهم تیر ماه با عنوان 'دخانیات تهدیدی برای جوانان' ، یکشنبه یازدهم 'دخانیات تهدیدی برای زنان' ، دوشنبه دوازدهم 'دخانیات تهدیدی برای محیط زیست' ، سه شنبه سیزدهم 'دخانیات تهدیدی برای توسعه پایدار' ، چهارشنبه چهاردهم 'دخانیات تهدیدی برای سلامت'، پنجشنبه پانزدهم 'سفیران سلامت علیه دخانیات' و جمعه شانزدهم تیرماه 'نقش آموزه های دینی در کنترل مصرف دخانیات' نامگذاری شده است.
کارشناس مسئول برنامه دخانیات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اهم برنامه های دخانیات این معاونت را تشریح کرد و از برنامه ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع و ساماندهی عرضه محصولات دخانی در مراکز مجاز، احیاء کلینیک های مشاوره و ترک دخانیات و برنامه های آموزشی و پیشگیری از مصرف مواد دخانی به عنوان بخشی از فعالیت های انجام شده نام برد.
مژگان رستمی فر، همچنین عمده فعالیت های انجام شده در راستای برنامه دخانیات در استان را توزیع و نصب تابلو و علائم هشدار دهنده ممنوعیت استعمال دخانیات در تمام اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع و پارک ها، اخذ حکم دادستانی برای پلمب مراکز فاقد مجوز عرضه قلیان در کرمانشاه و تعطیلی 96 واحد متخلف در استان و جمع آوری و ضبط بیش از چهار هزار قلیان و 76 بسته تنباکو اعلام کرد.
او راه اندازی و آموزش نیروی تخصصی 13 کلینیک مشاوره و ترک دخانیات با ارائه خدمات رایگان و آموزش مضرات استعمال دخانیات به 238 هزار و 956 نفر در گروه سنی 70- 6 سال در سطح استان را از جمله دیگر اقدام های انجام شده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارتباط با کاهش مصرف دخانیات ذکر کرد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.