سرهنگ عباس بهاری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی روز گذشته در جنگلها و مراتع منطقه سردره شهرستان پاوه بوقوع پیوست که با اقدام به موقع نیروهای امدادی مهار شد.
وی ادامه داد: این آتش سوزی از ساعت 12 ظهر روز گذشته (9 تیر) آغاز و به صورت مقطعی و متناوب تا ساعت 20 ادامه پیدا کرد.
سرهنگ بهاری یادآوری کرد: بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی، نیروهای منابع طبیعی پاوه، سازمان های مردم نهاد و مردم بومی منطقه در محل حاضر شدند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: پس از حدود هشت ساعت تلاش مستمر سرانجام آتش به صورت کامل مهار شد.
وی در پایان از عموم مردم خواست تا در فصل گرما از روشن کردن آتش در دامان طبیعت و بخصوص زمین های خشک و پس جارها خودداری کنند.
حدود 70 درصد از مساحت 2 هزار و 455 هکتاری استان کرمانشاه را عرصه منابع طبیعی تشکیل می دهد و طبق اعلام مسئولان بیش از 95 درصد آتش سوزی ها به عوامل انسانی باز می گردد.
براساس استاندارد جهانی به ازای هر پنج هزار هکتار جنگل یک محافظ و به ازای هر 10 هزار هکتار مرتع یک محافظ نیاز است در حالی که در استان کرمانشاه به ازای هر 21 هزار هکتار منابع طبیعی یک نفر محافظ وجود دارد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.