رئیس منابع طبیعی شهرستان پاوه از وقوع 3 مورد آتش‌سوزی مرتع در این شهرستان خبرداد و گفت: در هر سه حادثه نقش عوامل انسانی تاثیرگذار بوده است.

یادگار قالبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته در شهرستان پاوه 3 مورد آتش‌سوزی مرتع و مرتع مشجع رخ داد که اولین مورد در روستای شوشمی یکی از روستاهای توابع شهرستان پاوه بود و طی آن 8 هکتار از مراتع این روستا از بین رفت.

 قالبی افزود: در این آتش‌سوزی 50 درصد از اراضی منابع ملی و 50 درصد از زمین و باغات اهالی منطقه از بین رفت که دلیل این حریق باغداری بوده که برای جلوگیری از وروداحشام به داخل باغش اطراف آن را آتش زده است.

وی تاکید کرد: این اقدام آسیب های جدی به مراتع شهرستان پاوه وارد کرده که با توجه به خسارت های وارده با فرد متخلف برخورد قانونی خواهد شد و برای وی پرونده ای تشکیل شده و برای روند قانونی به دادگاه ارجا شده است.

وی عنوان کرد: دومین آتش‌سوزی مرتع در منطقه بیدمیری شهرستان پاوه رخ داد که 1000 متر از این مراتع در آتش سوخت و این مورد آتش‌سوزی نیز توسط عده ای با روشن کردن آتش در کنار جاده اتفاق افتاد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان پاوه تصریح کرد: سومین مورد آتش سوزی مراتع در روستای زردویی اتفاق افتاد که نیم هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخت و بدلیل صعب العبور بودن منطقه زمان اطفاء آن کمی به طول انجامید.

قالبی گفت: اطفاء این آتش سوزی‌ها توسط نیروهای امدادی و مردمی صورت گرفت.

پاوه یکی از شهرستان‌های شمالی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.