به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم ورزش کرمانشاه در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد، دعوت محمدطاهر حسینی افشار و علی اجاقی 2 قایقران استان به چهارمین اردوی تیم ملی آب های آرام بود.
این مرحله از اردو با حضور 9 قایقران در بخش کایاک و 6 قایقران در بخش کانو برگزار می شود که حسینی افشار در بخش کایاک و اجاقی در بخش کانو حضور دارند.
اردوی تیم ملی آب های آرام از روز 27 خرداد در دریاچه آزادی تهران آغاز شده و تا 14 تیر ادامه می یابد تا ملی پوشان خود را برای حضور در بازی های آسیایی جاکاراتا آماده کنند.

**هیمالیانورد کرمانشاهی تاریخ ساز شد
رضا شهلایی هیمالیا نورد مطرح کرمانشاهی با صعود سرعتی به قله هشت هزار و 128 متری ' نانگاپاربات ' به عنوان اولین صعود کننده ایرانی به قلل هشت هزار متری نام خود را ثبت کرد.
قله نانگا پاربات که یکی از قلل سخت جهان برای صعود محسوب می شود یکی از قلل رشته کوه هیمالیا است که در پاکستان قرار دارد و ارتفاع آن به هشت هزار و 126 متر از سطح دریا می رسد و با توجه به جان باختن تعداد زیادی از کوهنوردان در آن، در بین مردم محلی به کوهستان قاتل معروف شده است.
رضا شهلایی هیمالیانورد مطرح کرمانشاهی که سابقه صعود به قله های بالای هشت هزار متری اورست، کانچن چونگا، آناپورنا و کی تو را در کارنامه خود دارد سوم خرداد به منظور صعود به قله نانگاپاربات به همراه یک تیم بین المللی راهی اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

**چهار ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم فوتبال هفت نفره دعوت شدند
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از دعوت چهار ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان کشور خبر داد و گفت: جاسم بخشی‌، امیر امجدیان، مسلم خزایی و احسان معصوم‌ زاده ورزشکاران کرمانشاهی دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.
عزت الله پرنیان با بیان اینکه اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان ایران از اول تا ششم تیر در کمپ تیم های ملی برگزار می شود، افزود: در این اردو 31 ورزشکار از استان های مختلف کشور حضور دارند و خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی 2017 جهان آماده می کنند.
وی در پایان گفت: رقابت های قهرمانی 2017 جهان شهریورماه امسال به میزبانی کشور آرژانتین برگزار می شود.

** حضور 2 ورزشکار کرمانشاهی در ترکیب تیم ملی دو و میدانی بیماران خاص
رئیس هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا استان کرمانشاه از دعوت علی حیدری پور و نیلوفر محمدی 2 ورزشکار این هیات به اردوی تیم ملی دو و میدانی بیماران خاص خبر داد و گفت: تیم ایران خود را برای حضور در رقابت های جهانی آماده می کند.
شریفه حق شناس با بیان اینکه حیدری پور در ماده پرتاب وزنه و محمدی نیز در ماده دو 400 متر حضور دارند، گفت: اردوی تیم ملی دو و میدانی بیماران خاص به همراه سایر رشته ها از 29 خرداد آغاز شده و تمرینات ملی پوشان تا زمان اعزام به رقابت های جهانی اسپانیا ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا از چهارم تا یازدهم تیر به میزبانی شهر مالاگا اسپانیا و در رشته های مختلف برگزار می‌شود.

** ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان دعوت شد
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان کرمانشاه، از دعوت میلاد رشیدی ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان بزرگسالان کشورمان خبر داد و گفت: 11 ورزشکار آقا در 2 بخش ریکرو و کامپوند به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و رشیدی نیز در بخش کامپوند حضور دارد.
سیروس رشیدی با بیان اینکه اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در هر 2 بخش آقایان و بانوان از اول تا بیستم تیر برگزار می شود، محل برپایی اردوی تیم های ملی آقایان و بانوان تیراندازی با کمان کشورمان را شهر نوشهر در استان مازندران عنوان کرد.

** 2 ووشو کار کرمانشاهی به عضویت تیم ملی جوانان درآمدند
رئیس هیات ووشو استان کرمانشاه گفت: محنا رحیمی و دنیا شکری 2 بانوی ووشوکار کرمانشاهی با برتری در مسابقات انتخابی موفق شدند به عضویت تیم ملی جوانان درآیند.
سید رامین موذنی با بیان اینکه رحیمی در وزن 56- کیلوگرم و شکری در وزن 60- کیلوگرم حضور دارند که هردو در مقابل ووشوکاران البرزی پیروز و به عضویت تیم ملی درآمدند، ادامه داد: تیم ملی ووشو جوانان ایران خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی 2017 آسیا آماده می کند.

** هفت مدال رنگارنگ حاصل تلاش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کارگران جهان
چهار ورزشکار کرمانشاهی حاضر در مسابقات کارگران جهان موفق به کسب هفت مدال ارزشمند (5 طلا، یک نقره و یک برنز) از این رقابت ها شدند تا عملکردی درخشان و قابل قبول از خود به نمایش گذاشته باشند.
در این رقابت ها مهرداد ناظمی در رشته دو و میدانی خوش درخشید و توانست در ماده های پرتاب چکش، پرتاب دیسک و پرتاب وزنه مدال طلا را کسب و بر سکوی قهرمانی قرار گیرد.
همچنین احسان طهماسبی دیگر ورزشکار کرمانشاهی حاضر در مسابقات دو و میدانی نیز در ماده دو 400 متر سرعت مدال طلا را به گردن آویخت و در ماده دو 4 در 400 متر نیز به مدال نقره دست یافت.
رضا مرادی نیز در رشته رزمی او-اسپرت توانست با شکست تمام رقبای خود مقتدرانه بر سکوی قهرمانی قرار گیرد و مدال طلا را به گردن بیاویزد.
پژمان وحیدی پور دیگر رزمی کار رشته او-اسپرت نیز تنها با قبول یک شکست مدال برنز را تصاحب کرد تا عملکرد درخشان ورزشکاران اعزامی کرمانشاه را کامل کرده باشد.

** 494 دانش آموز کرمانشاهی به مسابقات ورزشی کشور اعزام می شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از اعزام 494 دانش آموز کرمانشاهی به رقابت های ورزشی کشور خبر داد و گفت: از مجموع دانش آموزان اعزامی به مسابقات ورزشی کشوری، 259 نفر آن ها را دانش آموزان پسر و 235 نفر را نیز دانش آموزان دختر تشکیل می دهند.
سلمان محمدی افزود: این نفرات در قالب 13 رشته و 55 تیم ورزشی در دوره های مختلف تحصیلی به نمایندگی از دانش آموزان استان به رقابت های قهرمانی کشور که در استان های مختلف از جمله چهارمحال و بختیاری، ایلام، مرکزی، آذربایجان غربی، فارس، خراسان رضوی، قزوین، رامسر، لرستان و کردستان برگزار می شود، اعزام می شوند.
وی همچنین در خصوص زمان برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی نیز گفت: این رقابت ها در رشته های مختلف از 15 تیر آغاز و تا پایان مرداد ادامه می یابد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.