به گزارش روز جمعه ایرنا؛ دکتر حسین کریم در دیدار با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه در مهمانسرای سلامت به ورود دستگاه های متعدد پزشکی در سال گذشته به استان افزود: اکنون تقریبا می توان گفت که سیستم سلامت استان در بحث تجهیزات پزشکی نه تنها کاملا نوسازی بلکه با ورود دستگاه های پیشرفته و مدرن، بهسازی شده است.
به گفته او در 2 سال گذشته نیز 2 هزار نیروی جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جذب شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی یک حوزه بسیار وسیع است و بی شک چنین سیستم گسترده ای چالش های بسیاری پیش رو دارد، گفت: ما حافظ سلامت مردم هستیم، سلامتی که از مهمترین ابعاد جامعه است و این نشان از اولویت و اهمیت این خدمت است .
وی تاکید کرد که همگی باید برای سلامتی، حفظ جان مردم و دستیابی به این مهم همگام و همصدا شویم و شرط اول همکاری شناخت است است و ما مسئولان استان باید از حیطه فعالیت ها، دغدغه ها و چالش های یکدیگر شناخت و آگاهی پیدا کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: اکنون بزرگترین مشکل و معضل سلامت در کل کشور از جمله کرمانشاه بحث آسیب های اجتماعی است و ما جزء معدود دانشگاه هایی در کشور هستیم که معاونت اجتماعی را در جهت حل این آسیب های اجتماعی راه اندازی کرده ایم، معاونتی که باید با توجه به اهمیتش از اجزای مهم شورای شهر باشد.
کریم در ادامه همچنین یکی از اتفاقاتی که در سه سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وقوع پیوسته را خودکفایی دانشگاه در تمامی تخصص های بالینی دانست و گفت: در طول یک سال و نیم گذشته هفت رشته تخصصی در کرمانشاه راه اندازی شده و تعداد رشته های PhD از یک رشته به هفت رشته ارتقا یافته است.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه در بحث بین المللی سازی اقدام های بزرگی را شروع کرده ایم و بسیار جای کار داریم، افزود: ما در دانشگاه اساتید بالارتبه بین المللی را جذب کرده ایم که هم در بحث آموزش و هم ارتباطات بین اللملی اثر گذار خواهد بود.
منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت بالای مقوله سلامت در جامعه، همکاری خود را به عنوان اعضای پارلمان محلی در راستای کمک به رفع مشکلات و چالش های حوزه بهداشت و درمان اعلام کردند.
سید حجت اله موسوی اجاق در این دیدار گفت: من آموزش و پرورشی هستم و همانطور که پیش تر هم گفته ام در سه سال اخیر در بین ادارات استان کارنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهترین نمره را می گیرد.
سالار احمدزاده نیز در ادامه گفت: امروز بر خود می بالیم که کرمانشاه به عنوان قطب پزشکی غرب شناخته شده است و این اتفاق خبر از تلاش و مجاهده بی بدیل روسا و معاونان دانشگاه در حوزه سلامت می دهد.
وی با بیان اینکه کارنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سطح کشور بهترین نمره را دارد، افزود: همانطور هم که در حضور وزیر بهداشت عنوان کردم جای بسی خرسندی است که با همت این دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان فارابی که زمانی بنا بر تخریبش بود اکنون مرکزی جامع در حوزه اختلالات خواب احداث شده است.
وی گفت: انشاالله در دوره پنجم شورای اسلامی شهر با تعامل هرچه بیشتر با حوزه سلامت بتوانیم بهتر به مردم خدمت کرده و رضایتشان را کسب نماییم
کامران ملکی دیگر منتخب شورا در ادامه گفت: شما دغدغه سلامت مردم را دارید و ما نماینده مردم هستیم و بی شک هرچه در توان داشته باشیم در راه پیشبرد و توسعه حوزه سلامت دریغ نخواهیم کرد.
حسن رحمانی، عضو علی البدل شورا نیز گفت: یکی از گام های بزرگ دولت تدبیر و امید توسعه حوزه بهداشت بود که به بهترین نحو به ثمر رسیده است.
ابراهیم مرادی عضو دیگر شورای پنجم نیز افزود: این بار دانشگاه علوم پزشکی میزبان بود ، اما باید به نحوی باشد که در آینده ما در شورای شهر نیز از دانشگاه علوم پزشکی دعوت کنیم و اعلام داریم که در بخش سلامت جامعه کارهای خوبی انجام داده ایم.
وی اضافه کرد: اینکه نام دکتر کریم در حاشیه شهر به نیکی به گوش می رسد جای بسی مباهات است.
طیب حیدری دیگر منتخب مردم کرمانشاه در ادامه این دیدار افزود: ما باید با همکاری هم در جهت رسیدن به اهداف مشترکی که در حوزه پیشگیری و بهداشت داریم، تلاش کنیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.