به گزارش خبرنگار ایرنا، در این راهپیمایی که از مقابل بانک ملت تا روبروی فرمانداری روانسر برگزار شد، راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خشم و انزجار خود را از اشغال گری های رژیم غاصب اسراییل ابراز داشته و ددمنشی های این رژیم کودک کش را محکوم کردند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) با بصیرت و درایت خاصی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید تا مسلمانان نسبت به برادران فلسطینی خود احساس مسئولیت بیشتری کنند.
ماموستا ملا هادی رمضانی افزود: مسلمانان در روز جهانی قدس نه تنها با مردم فلسطین همدردی می کنند بلکه همدلی، همسویی و وحدت خود را به نمایش می گذارند.
وی با بیان اینکه روز قدس روز اعلام همبستگی، برادری و روز دفاع از آزادی قدس شریف است تصریح کرد: امروز بر همه مسلمانان جهان صرف نظر از قوم، نژاد، مذهب، زبان و کشور لازم است از اسلام دفاع و به تفرقه افکنان و توطئه گران اجازه میدان داری ندهند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات با بیان اینکه روز قدس تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (ره) و روز همدلی و همستگی با ملت مظلوم فلسطین است اضافه کرد: همه در حمایت از فلسطین به خیابان ها آمده ایم تا از ملت مظلوم فلسطین اعلام حمایت کنیم.
ماموستا رمضانی ادامه داد: مهمترین توطئه ای که امروز دشمنان برای امت اسلامی طراحی کرده اند تفرقه بین شیعه و سنی و برادرکشی است که باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه روزانه 16 تا 20 نفر از برادران شیعه و سنی بی گناه کشته می شوند، اظهار داشت: با ورود آمریکا به خاورمیانه و عراق ترویسم نیز در منطقه پدیدار شد و تفرقه و اختلاف میان امت های اسلامی حکمفرما شده است.
این روحانی اهل سنت گفت: سفر ترامپ به عربستان و نشست با سران انها مایه شرمساری است و نتایج این سفر برای همگان مشخص شد.
ماموستا رمضانی افزود: عملیات مذبوحانه تروریست ها در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام امت (ره) محکوم است و همگان بدانند اهل سنت و کرد داعشی نیستند و طرفدار مرام و مسلک آنان نیز نبوده و نخواهند بود و نباید حرکت چند جوان خود فروخته باعث شود وفاداری های کرد و اهل سنت به اصل انقلاب و جمهوری اسلامی فراموش شود.
وی تصریح کرد: با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب، اقتدار نیرویهای نظامی و امنیتی، وحدت و بصیرت شیعه و سنی و دیگر قومیت ها و مذاهب و هوشیاری علما و روحانیون روزنه های نفوذ استکبار و تروربیسم به کشور مسدود است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه اورامانات با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی بین امت اسلامی اضافه کرد: وحدت و همبستگی از دستورات قرآن کریم است و مسلمانان باید از یکدیگر در برابر ظالمان دفاع کنند.
ماموستا رمضانی راه رهایی از تفرقه و مصون ماندن از فتنه دشمن را تمسک جستن به قرآن و سنت دانست و اظهار داشت: اسلام هراسی تنها راهکار غرب برای مقابله با گسترش اسلام در جهان است.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.