جلیل بالایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات عمده ای که شاید مانع تولید انبوه صنایع دستی در استان شده، بحث بازار فروش است که باید بهای بیشتری به آن داده شود و راهکارهای مناسب برای عرضه محصولات صنایع دستی و تشویق مردم به خرید کالای صنایع دستی اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه در سال 96 اقدام های خوبی برای احداث بازارچه های دائمی در استان در حال شکل گیری است، گفت: احداث بازارچه دائمی در جنب اداره کل میراث فرهنگی استان که تا چند وقت دیگر به بهره برداری خواهد رسید و همچنین رایزنی برای ایجاد بازارچه های دائمی در سطح شهرستان ها از جمله کارهایی است که می تواند به بازار فروش کمک شایانی کند.
وی یادآور شد که توسعه فروشگاه های صنایع دستی و شکل گیری بازار فروش یکی از دغدغه های ما در حوزه صنایع دستی است که به مناسبت هفته صنایع دستی فروشگاه دائمی صنایع دستی در شهرک الهیه کرمانشاه افتتاح شده و فرصت مناسبی برای عرضه محصولات صنایع دستی استان فراهم شده است.
به گفته او این فروشگاه در شهرک الهیه کرمانشاه، انتهای خیابان کاشانی جنب بوستان شهرداری افتتاح شده است.
هنرمندان صنایع دستی استان که بیش از 70 هزار نفر می شوند در 250 رشته از جمله گلیم، گیوه، معرق، منبت، لباس های محلی و سراجی سنتی بیشترین فعالیت را دارند.
گلیم، قالی، گیوه و سازهای سنتی است که در کنار آنها به ترتیب صنایع دستی دیگری نیز وجود دارد. جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیور آلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل بر جسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی ) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگار گری، خراطی و مجسمه سازی از جمله تولیدات کنونی استان کرمانشاه است.
اما از میان این همه آثاری که با دست هنرمندان خلاق خلق می شود، فرش، گلیم، گیوه، موج، قلمزنی، نمد مالی، مصنوعات چرم، چیخ بافی و ساخت سازهای سنتی از معروف ترین صنایع دستی کرمانشاه است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.