داوود یاوری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار با مساعدت دفتر مقام معظم رهبری طی سال گذشته و در قالب کمک فنی و اعتباری در جهت کاهش سود بانکی و کمک بلاعوض به بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی در استان اختصاص یافت.
وی افزود: کمک دفتر رهبر معظم انقلاب با محوریت دستگاه های اجرایی استان نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی، بعد از انعقاد قرارداد با بانک عامل، اجرایی خواهد شد.
یاوری همچنین به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان نیز اشاره و اظهار کرد: از کل سهمیه ابلاغی که 2 هزار و 500 میلیارد ریال بود تاکنون 252 طرح با مبلغ 2 هزار و 770 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 773 نفر به بانکهای عامل معرفی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این تعداد طرح، 71 مورد با مبلغ 730 میلیارد ریال مصوب و 51 طرح با مبلغ 370 میلیارد ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
وی در ادامه به موضوع طرح کارورزی که ثبت نام آن از ششم خرداد سال جاری آغاز شده، اشاره و اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموخته گان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار راه اندازی شده است.
یاوری گفت: ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه اقتصادی از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل استانی در سال جاری می باشد.
وی در پایان اظهار کرد: تمامی دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج کشور با مدارک تحصیلی از کاردانی تا دکتری که جویای کار و متقاضی استفاده از این طرح می باشند می توانند با مراجعه به سایت karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.