دکتر حسین کریم روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، هدف از تأسیس این مرکز را براساس اساسنامه مربوطه، توسعه و بکارگیری دانش بشری در زمینه علم پیشگیری سوء مصرف مواد، انجام پژوهش های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی و جمع آوری، تنظیم و طبقه بندی اسناد و مدارک ذکر کرد.
وی همچنین تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه فوق، ترغیب، تشویق و بکارگیری محققان، کوشش در جلب توجه و همکاری مراکز تحقیقاتی و اجرایی مربوطه در داخل کشور و نیز همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها را از دیگر اهداف تاسیس مرکز تحقیقات پیشگیری سوء مصرف مواد درعلوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد.
او گفت: این مرکز که به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی درمانی می باشد با 2 رکن شورایعالی و رئیس مرکز تأسیس شده است.
اکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای 2 مرکز تحقیقات باروری و ناباروری و مرکز تحقیقات بیولوژی پزشکی فعال است که به صورت قطعی تاسیس و در استان فعالیت دارد.
همچنین 9 مرکز شامل تحقیقات اختلالات خواب، تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت، تحقیقات دارو رسانی نانو، تحقیقات علوم دارویی، عوامل خطر سرطان های دستگاه گوارش، تحقیقات سلامت روغن ها و چربی ها، تحقیقات عفونت های بیمارستانی، تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت و مرکز تحقیقات بیماری های کبد، جزو مراکزی هستند که موافقت اصولی برای تاسیس آنها صادر شده است.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واحد توسعه تحقیقات بالینی نیز دارد.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.