به گزارش خبرنگار ایرنا بهرام دارایی روز چهارشنبه در سیزدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در سالن جلسات اتاق بازرگانی،صنایع و معادن شهرستان خرم آباد با بیان اینکه طرح جامع نگری، رصد ، ایمنی و نظارت بر سلامت موادغذایی در دولت تدبیر و امید تعریف شد اظهار کرد:حوزه غذا با چالش های مختلفی روبرو است که کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد و علاوه بر آلاینده ها تقلب در تولید برخی محصولات نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: تقلب و آلودگی در تولید مواد غذایی در سطح دنیا وجود دارد و در خوشبینانه ترین حالت ممکن است با مواد غیرخطرناک انجام شود ، افزود: این مقوله در سطح دنیا روبه افزایش است و در ایران نیز سالانه در این ارتباط هزینه می شود.
دارایی افزود:کیفیت محصولات داخلی و تضمین آنها به شکوفایی صادرات کمک می کند.
وی همچنین اظهار کرد : سلامت غذا نیازمند تجیهیزات و نیروی انسانی متخصص ، مطالعات و پایش می باشد و در اولویت کاری این حوزه قرار دارد.
به گفته وی در راستای طرح تحول سلامت در این حوزه با همکاری بین بخشی جلسات فراوانی با هزاران ساعت کار تخصصی و تفاهم نامه های بین بخشی منعقد شده است.
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو همچنین گفت: کنترل 400 تا 500 آفت کش در تمام محصولات غذایی باید انجام شود که در حال حاضر 426 آفت کش در آزمایشگاه مرجع کشور سنجش می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این همایش گفت: خیرین حوزه سلامت لرستان از سال 93 تاکنون 600 میلیاردریال به این حوزه کمک کرده اند.
کوروش ساکی با بیان اینکه به ازای هریکهزار نفر یک تخت در لرستان وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا ساخت یکهزار تخت بیمارستانی دیگر در استان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود:احداث 104 هزار متر مربع فضای درمانی در لرستان آغاز شده که 50 درصد اعتبار مورد نیاز توسط وزارت بهداشت و حدود 35 درصد توسط خیرین و بقیه اعتبارات توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود.
سیزدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو به مدت روز در سالن جلسات اتاق بازرگانی،صنایع و معادن شهرستان خرم آباد در حال برگزاری است.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.