به گزارش ایرنا، سرهنگ مرادعلی محمدی روز دوشنبه، هدف از برگزاری برنامه های بزرگداشت آزادی سازی خرمشهر را ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، خودباوری دینی و ملی به منظور نهادینه سازی روحیه ولایتمداری، ایثار، مقاومت، شهادت طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس اعلام کرد.
وی گفت: در روز سه شنبه دوم خرداد ماه که تحت عنوان 'سلحشوری، پایمردی و ایثارگری و مدافعان حرم' نامگذاری شده، مراسم جشن سوم خرداد به مدت سه شب در بوستان شبدیز کرمانشاه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود و از دیگر برنامه های این روز سرکشی از خانواده های معظم شهداست.
محمدی با اشاره به برنامه های روز سوم خرداد ماه که با نام 'مقاومت، ایثار و پیروزی' نامگذاری شده، گفت: در این روز نواخته شدن زنگ فتح خرمشهر، حضور فرماندهان در صدا و سیما و مراکز مختلف به منظور خاطره گویی و تبیین عملیات بیت المقدس، تجلیل از حماسه سازان عملیات بیت المقدس و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح پیش بینی شده است.
وی عنوان روز چهارم خرداد ماه را 'روز مقاومت و پایداری' اعلام کرد و گفت: تجلیل از خانواده های ایثارگران و شهدای گیلانغرب (دومین شهر مقاوم) و همچنین حضور فرماندهان در پایگاه ها و مراکز بسیج با محوریت تبیین حماسه و مقاومت مردم، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای استان برنامه ریزی شده است.
وی همچنین گفت: در روز پنجم خرداد ماه که به نام 'ولایتمداری، وحدت و معنویت' نامگذاری شده، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز جمعه سطح استان سخنرانی کرده و ورزش همگانی و پیاده روی خانوادگی نیز اجرا خواهد شد.
خرمشهر چهارم آبان ماه 59 سقوط کرد و در سوم خرداد ماه سال 61 پس از 578 روز اشغال در عملیات بیت المقدس آزاد شد.
استان کرمانشاه 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 41 تن آنها در آزادی سازی خرمشهر شهید شده اند.
3209/8066 دریافت کننده:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.