به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، مهدی ستایشگر، حسین علیزاده، بهداد بابایی، هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی در این برنامه حضور خواهند داشت.
در این برنامه فعالیت های استاد مشکاتیان در عرصه موسیقی ایران بررسی می شود.
پخش کلیپ، اجرای آثاری از پرویز مشکاتیان با هنرمندی گروه موسیقی «نهیب» به سرپرستی محمدرضا بنایی بخش هایی از این برنامه است.
پرویز مشکاتیان آهنگساز و نوازنده سنتور 1334 در نیشابور متولد شده، وی مقدمات موسیقی را از 6 سالگی نزد پدرش حسن مشکاتیان استاد سنتورنوازی متبحر در نواختن ویولن و سه‌تار فراگرفت، وی یادگیری موسیقی را در نیشابور همراه با تحصیل دنبال کرد و سال 1353 وارد دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران شد و به آموختن ردیف میرزا عبدالله نزد نور علی خان برومند و دکتر داریوش صفوت پرداخت.
مشکاتیان از سال 1358 تا سال 1367 با محمدرضا شجریان همکاری داشت که نتیجه این همکاری، آثار ماندگاری همچون بیداد، آستان جانان، سِرّ عشق، نوا، دستان، گنبد مینا و جان عشاق بود.
وی در این آثار، به عنوان آهنگساز و نوازنده سنتور (در سِرّ عشق به عنوان نوازنده سه‌تار و در جان عشاق فقط آهنگ‌ساز) همکاری داشت.
همچنین آثار بسیار پرباری با هنرمندانی همچون حسین علیزاده(سرپرست گروه عارف و شیدا) و محمدرضا لطفی (سرپرست گروه شیدا) از استاد مشکاتیان به دوستداران موسیقی تقدیم شده است.
مشکاتیان با خوانندگانی همچون محمدرضا شجریان، علی جهاندار، ایرج بسطامی، علیرضا افتخاری، حمیدرضا نوربخش، علی رستمیان و شهرام ناظری همکاری داشته است.
آلبوم های موسیقی چاووش، بیداد، آستان جانان، سر عشق، لاله بهار، نوا، دود عود از جمله آثار مشکاتیان است.
همچنین کتاب‌های بیست قطعه برای سنتور، گل آئین، گل آوا، سُل آیین، مجموعه تصانیف، بیداد، لاله بهار به قلم مشکاتیان به رشته تحریر در آمده است.
مشکاتیان سال 1388 دار فانی را وداع گفت.
علاقه مندان برای حضور در شصت و سومین زاد روز استاد پرویز مشکاتیان می توانند روز شنبه (23 اردیبهشت ماه) ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه کنند.

*اجرای کنسرت گروه کر فرهنگسرای ارسباران
کنسرت گروه کر فرهنگسرای ارسباران با همراهی ارکستر زهی و رهبری سرژیک میرزایان روزهای یکشنبه و دوشنبه(24 و 25 اردیبهشت ماه) ساعت21 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
در این برنامه قطعات کلاسیک، ایرانی و آهنگ های قدیمی با آثار موتسارت، جرج فردریک هندل، ثمین باغچه بان، سرژیک میرزائیان اجرا می شود.
گروه کُر فرهنگسرای ارسباران آذرماه سال 1380 راه اندازی شد و تاکنون کنسرت های متعددی از جمله اجرای موسیقی در جشنواره موسیقی فجر (1384)، جشنواره سرود محله (1384)، فرهنگسرای ارسباران( 1385) و اجراهای متفاوتی در جشنواره های فرهنگی و هنری برج میلاد، حرکت، صدا و سیما و فرهنگسرای نیاوران، سالن رودکی را برعهده داشته است.
اجرای کنسرت موسیقی به صورت مستقل به همراه ارکستر زهی، مجلسی و گروه های سازی از فعالیت های این گروه کر است.
تهیه بلیت کنسرت کنسرت گروه کر فرهنگسرای ارسباران از طریق سایت ایران کنسرت (www.iranconcert.com) امکان پذیراست.

*برگزاری دورنهایی بخش پاپ مسابقه هزارصدا
دور نهایی بخش پاپ مسابقه «هزارصدا» روز پنجشنبه(21 اردیبهشت ماه) ساعت 15 با داوری سیروان خسروی، مهرداد نصرتی و حسین غیاثی برگزار و بهترین خواننده سال 1395 معرفی می شود.
در این برنامه کسرا احدیان، رضا احمدی، علی بنیادی، مصطفی پاریزی، سینا درخشنده، امیدطهماسبی و محمدرضا قاسمی‌ که به دورنهایی مسابقه هزارصدا راه یافتند، در حضور هیات داوران آثار خود را اجرا و پس از داوری برنده نهایی انتخاب و معرفی می‌شود.
در دور نهایی بخش پاپ مسابقه «هزارصدا» علاوه بر آواز، موسیقی، ترانه، آهنگسازی نیز ازسوی داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اهورا ایمان خواننده و ترانه‌سرای نام‌آشنای کشور با اجرای قطعاتی میهمان این برنامه است.
هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی استعدادها و چهره‌های جوان آواز و موسیقی‌ است که از سال 1392 در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.