مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از توجه ویژه برای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در استان خبر داد .
به گزارش ایسنا، منطقه اذربایجان‌شرقی، در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار کرد: خوشحالیم که به بهانه تئاتر فجر در خدمت هنرمندان و فرهیختگان کشور هستیم و امیدواریم این اتفاق خوب مایه خیر و برکت برای استان باشد.
وی ضمن تقدیر از همدلی و همکاری عموم هنرمندان خلاق، پرتلاش کشور و مردم فرهنگ دوست استان، اضافه کرد: مدیریت خانه تئاتر در آماده‌سازی این مجموعه، اداره کل فرهنگ و ارشاد را همراهی کرد لذا آرزو می‌کنیم خداوند به این عزیزان سلامتی و زندگی سربلند اعطا کند تا در تئاتر این شهر مثمر ثمر باشند.
وی با بیان اینکه ارتقای جایگاه تئاتر شهر تبریز ارزشمند است، تشریح کرد: این جشنواره نشان داد که در استان ما ظرفیت‌هایی بالقوه وجود داشته است و قدم‌های بالفعل خوبی نیز برداشت شده تا به نقطه مطلوب برسیم، استان ما می‌تواند در سطح کشور و بین‌المللی مسئولیت‌پذیر بوده و نقش موثری ایفا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه متاسفانه با شرایط ایده آل و شایسته تبریز فاصله زیادی داریم، بیان کرد: استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان‌های ما در عرصه تئاتر به خوبی وارد شده و نشان داده‌اند که می‌توانند نقش خوبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه گروه‌هایی مختلف هنری آذربایجان‌شرقی، شخصیت‌هایی مطرح به دنیا معرفی کرده‌اند، افزود:  بر اساس پیشنه پرافتخار و ظرفیت‌های بالای هنرمندان استان، ما نیز تصمیم داریم در تمام عرصه‌‌های هنری قدم‌های بلند برداریم و فرهنگ و هنر را سطح کشور و دنیا مطرح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های تولید آثار فاخر هنری را در استان ایجاد کنیم تا تمامی شاخه‌های هنری بتوانند پله‌های ترقی را طی کنند و این اتفاق تنها با تلاش، همدلی و حمایت پیشکسوتان، تحصیل کرده‌گان و هنرمندان توانمند این بخش محقق خواهد شد که با هم افزایی تمام بخش‌ها بتوانیم قدمهای موثری بداریم.
محمدپور گفت: در تلاش هستیم تئاتر شهر تبریز را که در میدان فهمیده در حال احداث است تا دو یا سه سال آینده تکمیل کرده و در اختیار هنرمندان و علاقمندان تئاتر قرار دهیم، در شهرستان‌ها پلاتوهایی برای تمرین تئاتر ایجاد کنیم تا بتوان برخی از مشکلات این عرصه را کاهش داد.
وی با تاکید بر اینکه تکرار گذشته و تقلید از دیگران نمی‌تواند ما را حرکت داده و به رشد فکری، پیشرفت علمی و تعالی هنری کمک کند، افزود: باید دست به دست هم داده اجازه ندهیم تئاتر سبک و آثار بی مغز به صحنه برود، همدیگر را حمایت و هدایت کنیم تا به زودی شاهد درخشش این صحنه های همچون گذشته پرافتخار اساتید این عرصه باشیم.
وی هنرمندان را سرمایه های استان و کشور خواند و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم برای حمایت و حفظ این سرمایه های معنوی و علمی و فرهنگی خویش تئاتر این شهر را به صورت شایسته و بایسته معرفی و مرحله تکامل را هرچه سریعتر به پیش ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر قصد داریم به گذشته درخسان خویش رسیده و میراث دار خوبی برای پیشکسوتان باشیم باید عرصه تئاتر با عرصه پژوهش هم راستا بوده و کارهایی باری به هر جهت اجرا نشود.
ویبا تاکید بر اینکه تئاتر باید در عرصه فرهنگی تحول ایجاد کند، اضافه کرد: امروز به شدت نیازمند تحول و نگاه تخصصی در عرصه تئاتر و فرهنگ و هنر هستیم، افق حرکت متناسب با آمال و آرزوهای ما نیست، باید خوب بسنجیم که هر قدم از این رویداد تا رویداد بعدی چقدر تعالی و پیشرفت ایجاد کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هر نوع غفلتی از این وظیفه و مسئولیت می تواند آثار نامناسبی برجا گذارد، تاکید کرد: امید است این رویداد مورد استقبال و همراهی مردم هنردوست و هنرپرور استان قرار گرفته و زمینه را برای توسعه تئاتر منطقه توسعه دهد.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.