فرهاد همتی روز جمعه با حضور در یکی از شعبه های اخذ رای در گفتگو با خبرنگار ایرنا، میزان مشارکت مردم گیلانغرب در این دوره از انتخابات را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: برخی از شعبه های اخذ رای شهرستان با شلوغی و ازدحام جمعیت مواجه اند و هم اکنون فرآیند رای گیری در کمال آرامش و سلامت در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلانغرب در مجموع 108 شعبه آرای مردم را جمع آوری می کنند و 2 هزار و 500 تن از عوامل اجرایی ، نظارتی ، امنیتی و انتظامی بر روند برگزاری انتخابات مشارکت دارند.
وی از مردم خواست تا هرچه سریع تر در پای صندوق های رای حضور یابند و در این عرصه مهم شرکت کنند و حضور در شعبه های اخذ رای را به شب و ساعات پایان رای گیری موکول نکنند.
فرماندار گیلانغرب ادامه داد: به میزان لازم ، تعرفه برگ رای در شهرستان پیش بینی شده است و تاکنون مشکل خاصی نداشته ایم.
همتی اظهارداشت: به لحاظ ماهیت و اسلامیت کشورمان و نقش و مشارکت تعیین کننده اقشار مختلف مردم و تاثیر آرای آنان در تعیین سرنوشت خود و اراده سیاسی کشور، نیاز است مردم مشارکت بسیار بالایی داشته باشند.
او گفت که مشارکت مردم در انتخابات این دوره، تقویت اقتدار نظام و افزایش مشروعیت و مقبولیت انقلاب اسلامی که از اصول اساسی نظام به شمار می رود را به همراه دارد.
این مقام مسئول افزود: انتخابات نقشی تعیین کننده در افزایش جایگاه نظام ، حاکمیت مردم سالاری دینی و نهادینه شدن دموکراسی در انقلاب اسلامی دارد و از این رو میزان مشارکت مردم، آثار مثبتی در تعاملات جهانی به دنبال دارد.
همتی ادامه داد: یکی از ویژگی های مردم فهیم ایران اسلامی به لحاظ سابقه کهن در مدنیت و تاریخ ، همواره بر مدار عقلانیت و تدبیر و حسن روابط سازنده با جهان است و از این رو شرکت گسترده مردم در انتخابات می تواند بر روابط ما با سایر ملت ها و کشورهای منطقه و جهان اثرگذار باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت و 15 کیلومتر مرز با عراق در غرب استان کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.