به گزارش خبرنگار ایرنا، سهراب دل انگیزان عصر دوشنبه در جمع حامیان دکتر روحانی در سرسرای غدیر قصرشیرین با بیان اینکه ثبات اقتصادی بسیار مهم است، افزود: ثبات ناشی از تعادل و تعادل ناشی از تدبیر و عقلانیت است.
وی اظهار کرد: اگر تصمیم گیرندگان قوه مجریه عاقلانه تصمیم بگیرند و انسان های عاقلی را برای مدیریت انتخاب کنند، خواهیم توانست در یک فضای ملایم تولید کنیم و تصمیم بگیریم.
وی گفت: در دولت های نهم و دهم مشاهده کردیم که کسانی در سمت های اجرایی و حتی در کسوت وزیر ظاهر شدند که سابقه اداره بخشداری را نیز نداشتند و تورم 10 درصدی را به 46 درصد رساندند.
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی تنها دولتی که توانست تورم را کاهش و به 6 و نیم درصد برساند، دولت تدبیر و امید بود.
عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: درآمد ارزی پایین، تورم، افزایش قیمت ارزاق عمومی، افزایش قیمت ارز، نداشتن ذخیره ارزی، هدر رفت سرمایه های کشور و مشکل اشتغال از مهم ترین چالش های کشور در دولت های نهم و دهم بود.
دل انگیزان اضافه کرد: در دولت های نهم و دهم شفافیت اقتصادی کشور با دنیا به صفر رسیده بود و فساد اداری در اوج خود بود ولی دولت تدبیر و امید عزمش را جزم کرد و به کالبد نیمه جان، جانی دوباره بخشید.
وی گفت: آدم های منصفی باشیم و با انصاف چهار سال قبل را با هشت سال قبل از آن مقایسه کنیم، روحانی کشور را مانند یک خودرویی که به دره سقوط کرده بود بار دیگر در جاده آورد و اگر این تدبیر بر سیستم اقتصادی و اداره کشور حاکم باشد ایران اسلامی می تواند به مدت 20 سال نرخ رشد 2 رقمی داشته باشد.
وی اظهارداشت: باید قدر این شرایط را بدانیم و به چهار سال قبل بر نگردیم زیرا شرایط حساس است و برای این که برجام و مبادله بین المللی که 15 سال از عمر آن می گذرد را تثبیت کنیم، باید تلاش کرد بار دیگر به عقلانیت و تدبیر رای دهیم.
این اقتصاددان، انعقاد 80 مقابله نامه بین المللی و وارد کردن 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 94 را از دیگر اقدام های ارزشمند دولت تدبیر بیان کرد و گفت: اگر هریک از این اقدام ها در دیگر دولت ها رخ می داد بوق و کرنا می شد در حالی که این کارهای دولت تدبیر و امید با بی مهری برخی رسانه ها مواجه شده است.
دل انگیزان افزود: مخالفان روحانی نتایج مهم کشور را سیاه نمایی و مردم را ناامید می کنند، از این رو باید طبق عمل به حدیث امام حسین که فرمود 'اگر دین ندارید آزاده باشید'، باید منصفانه قصاوت کنیم و اجازه دهیم اقدام های ارزشمند دولت تدبیر ادامه یابد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.