به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای مورد تاکید روحانیون اهل سنت است و می گویند اصل بر مشارکت آگاهانه و فعال است و انتخاب فرد اصلح در رده دوم است و ملت ایران هر کسی را که خود می خواهند انتخاب خواهند کرد اما همه باید در پای صندوق های رای حضور داشته باشیم.
امامان جمعه روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و امام جمعه موقت شهر باینگان با دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات روز 29 اردیبهشت تاکید کردند که دنیا چشم به روز جمعه ایران دوخته و ایرانیان هم باید با خلق حماسه حضور، دنیا را مات و مبهوت کنند.

**انتخابات نماد بارز جمهوریت نظام اسلامی است
امام جمعه روانسر با بیان اینکه در طول 38 سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات بوده ایم، گفت: این انتخابات ها براساس قوانین و مقررات و نشات گرفته از دین مبین اسلام برگزار شده و همچنان با عزت و عظمت برگزار می شود.
ماموستا مُلا عبدالله غفوری با بیان اینکه نظام جمهور یاسلامی برگرفته از اسلام و آیات نورانی قرآن است، افزود: در این نظام باید افرادی شایسته، صالح، صادق، شجاع، توانا و کاردان زمام امور را به دست بگیرند تا بتوانند مشکلات مردم را برطرف نمایند.
او نظام ما را ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت دانست و گفت: انتخابات نماد بارز جمهوریت این نظام است و از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.
او حضور مردم در عرصه انتخابات را بسیار ارزشمند دانست و گفت: دشمنان برای حضور نیافتن مردم در انتخابات برنامه ریزی کرده اند و می خواهند مردم را از انقلاب و نظام دلسرد کنند و حضور نیافتن مردم آنها را به اهداف خود می رساند.
امام جمعه روانسر در ادامه با بیان اینکه در کشور ما مشکلات وجود دارد اما مردم در این 38 سال بعد از انقلاب ثابت کرده اند که دوستدار اسلام، نظام و کشور هستند و همیشه حضور دشمن شکن در همه مناسبت های ملی و دینی داشته اند.
ماموستا غفوری در ادامه یادآور شد که مردم اهل سنت مناطق کُردنشین ایران مانند همیشه در این دوره از انتخابات جضور گسترده ای خواهند داشت و هم رئیس جمهور و هم اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای توانمندی انتخاب خواهند کرد.

** بی دقتی مردم در انتخاب رئیس جمهور به کشور ضرر می رساند
امام جمعه جوانرود نیز از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مهمترین مسایل سیاسی و دینی در کشور نام برد و تاکید کرد که در نظام اسلامی حضور مردم و انتخاب رئیس جمهور بسیار مهم و اساسی است و از این رو حضور مردم در این انتخابات لازم و ضروری است.
ماموستا مُلا احمد فخری با تاکید بر دقت در انتخاب رئیس جمهور از سوی مردم افزود: اگر مردم دقت نکنند و فردی بی تجربه و فاقد کارایی و توانمندی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند ضرر آن به تمام کشور و اسلام می رسد.
او به رهنمودها و راهنمایی های رهبری در مورد انتخاب فرد اصلح اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری نظام اسلامی باید فردی اصلح، با تجربه و مورد اطمینان ترین فرد از لحاظ دینی و اسلامی باشد.
وی تاکید کرد حضور همه مسلمانان در پای صندوق برای رای دادن مهمتر از انتخاب فرد است و دشمنان ما به دنبال حضور کم مردم هستند اما باید حضور حداکثری داشته باشیم تا نقشه های دشمنان را خنثی نماییم.
امام جمعه جوانرود در ادامه حضور مردم در انتخابات را نشانه وحدت و انسجام بین مردم و گروه های سیاسی در کشور دانست و افزود: درخواست ما از مردم حضور در پای صندوق های رای هستند و می توانند به هرکسی که دوست دارند رای بدهند اما اصل میزان مشارکت مردم است.
ماموستا فخری از رسانه ها هم برای تبیین مواضع کاندیداها و کمک به انتخاب فرد اصلح قدردانی کرد و گفت: رسانه ها همچنین در انعکاس مشکلات مردم زحمت می کشند و فعالیت آنها جای قدردانی دارد.

**انتخابات صحنه وحدت بین ملت ایران است
امام جمعه ثلاث باباجانی با دعوت همه اقشار مردم به حضور آگاهانه و فعال در انتخابات این دوره گفت: این دوره از انتخابات به دلایل شرایط منطقه ای و داخلی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.
ماموستا مُلا احمد شیخی اظهار کرد که دشمن می خواهد در این دوره از انتخابات جبران ناکامی های گذشته خود را کند و از این رو با تمام توان برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای تلاش می کند.
او گفت که دشمن در تمام شرایط به ویژه در هنگام انتخابات ها، برنامه های تخریبی خود را در کشور ما چند برابر می کند و می خواهد شرایط را به نفع خود رقم بزند اما ملت ایران همواره ثابت کرده اند که هوشیار و آگاه هستند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مشارکت پایین مردم در انتخابات این دوره است، افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای بازتاب زیادی در دنیا دارد و می تواند به تقویت و ارتقای امنیت داخلی کشور منجر شود و توجه جامعه بین الملل را به سوی ایران جلب نماید.
امام جمعه ثلاث باباجانی در ادامه به تبلیغات نامزدها به ویژه مناظره ها اشاره کرد و گفت: برخی از مسایل نباید در این مناظره ها مطرح می شد که دشمن از آن سوء استفاده کند.
ماموستا شیخی با تاکید بر اینکه همه باید شنونده انتقاد سازنده باشند، افزود: در مناظره ها انتقاد سازنده مطرح نشد اما مردم خود نتیجه را رقم می زنند و آنچه را که به نظرشان صالح و اصلح است را انتخاب خواهند کرد.
او حضور گسترده در انتخابات را وظیفه هر شهروند ایرانی دانست و اظهار کرد که مردم کُرد اهل سنت نیز همانند دوره های گذشته حضور فعالی در این دوره از انتخابات خواهند داشت.
وی یادآور شد که انتخابات باید صحنه همدلی، وحدت و انسجام بین همه ملت ایران و احزاب و تشکل های سیاسی باشد و بار دیگر وحدت بین ملت را از این طریق به دنیا اعلام کنیم.

** رهنمودهای رهبری چراغ راه در انتخابات است
امام جمعه موقت شهر باینگان نیز با تاکید بر مشارکت اقشار مختلف مردم در این دوره از انتخابات گفت که احزاب سیاسی باید به دور از حزب گرایی و با بصیرت دینی و براساس رهنمودهای سیاسی رهبر انقلاب به گونه ای که جامعه دچار هرج مرج نشود، مردم را آگاهانه به انتخابات دعوت کنند.
ماموستا مُلا ابراهیم انفرادی، وظیفه اصلی احزاب را ایجاد همدلی و وحدت در جامعه ذکر کرد و افزود: انتخابات باید همیشه صحنه وحدت و انسجام بین ملت ایران باشد.
او با تشریح اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت: انتخابات گزینش بهترین‌هاست و براساس ضوابط مشخص شده در قانون اساسی مردم با حضور خود در صحنه انتخابات، رئیس جمهور انتخاب می کنند و به این ترتیب حق و سهم خود را در اداره کشور به یک فرد که او را از هر جهت مناسب و همسو با خواسته های خود تشخیص دادند، تفویض می نمایند.
وی یاداور شد که به موجب اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی انتخاب شود بنابراین قانون اساسی ضمن اینکه اختیار انتخاب رئیس جمهور را به مردم داده است، ضوابط و محدوده انتخاب را نیز مشخص نموده است تا کشور از مسیر اهداف حکومت اسلامی خارج نگردد.
او اضافه کرد که در دین اسلام انتخابات پیشینه ای به اندازه ظهور اسلام دارد و موضوع جدیدی نیست و در صدر اسلام پیامر (ص) در زیر پرچم بیعت حق مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی را به تمام آحاد جامعه هدیه نمود و براین اساس که کشور ما یک کشور اسلامی است و از اسلام ناب پیروی می کند وظیفه هر فردی است که فرد اصلح را انتخاب و امور کشور را به او بسپارد.
ماموستا انفرادی در ادامه از رئیس جمهور دوازدهم خواست به مطالبات مردم توجه جدی داشته باشد و گفت: مهمترین مطالبه مردم از رییس جمهور بعدی رفع بیکاری، گسترش روابط سیاسی با جامعه بین الملل و به طور کلی فراهم نمودن رفاه اجتماعی در سطح کلان است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان روز 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.