به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم که با حضور جمعی از معلمان استان کرمانشاه در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت کمتر از چهار سال که دولت تدبیر امید سرکار آمده بالغ بر چهار هزار و 800 واحد آموزشی احداث کرده است.
وی افزود: احداث این واحدهای آموزشی که عمدتا در مناطق محروم و دورافتاده و روستایی بوده است، سرای فضای آموزشی دانش آموزان را از چهار متر مربع در سال 92 به حدود 7.5 متر در سال 94 تبدیل کرده و به طور قطع این آمار در سال 95 رشد داشته است.
امیری خاطرنشان کرد: در بحث وجود کلاس های استاندارد در سال 95 حدود 269 درصد نسبت به سال 92 رشد داشته ایم.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه، ایجاد 23 هزار مدرسه قرآن، افزایش پژوهش سراهای دانش آموزی به 500 مورد و اعزام 600 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور را از دیگر توجهات دولت تدبیر و امید به مباحث فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی گفت: در طول چهار سال گذشته 76 هزار کودک لازم التعلیم و 40 هزار نوآموز در مناطق محروم شناسایی شدند و امکان تحصیل برایشان فراهم شد.
امیری همچنین از تحصیل 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی روستایی خبر داد و گفت: دولت بر این عقیده است که هیچ فردی نباید از تحصیل بازماند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه و با تاکید بر اینکه شخص آقای رئیس جمهوری همواره دغدغه معیشت معلمان را داشته است، گفت: در این مدت چهار سال و با وجود تنگناهای مالی فراوانی که به واسطه کاهش بی سابقه فروش نفت برای دولت ایجاد شد اما حقوق معلمان دو برابر شد.
وی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه و شکوفایی تمام ملت ها از مسیر آموزش و پرورش می گذرد، گفت: ما نیز اگز می خواهیم روند توسعه ای خود را شتاب بخشیده و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم باید آموزش و پرورش خود را تجهیز و تقویت کنیم.
امیری تصریح کرد: بزرگداشت و پاسداشت مقام معلم، بزرگداشت تعلیم و تربیت، اخلاق و علم است و امروز در تمام جوامع شاهد احترامی فوق العاده برای این قشر زحمتکش و فرهیخته هستیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه از معلمان به عنوان قهرمانان واقعی جامعه یاد کرد و گفت: آن معلمی که با کمترین امکانات و در شرایطی سخت و دشوار به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان روستایی مشغول است و یا آن هایی که همه چیز خود را وقف شغل شریف معلمی کرده اند قهرمان هستند.
وی اظهار کرد: وظیفه مسئولان و کارگزاران نظام است تا بهترین شرایط را برای معلمان فراهم کنند تا آن ها بدون کمترین دغدغه فکری و ذهنی به امر تعلیم و تربیت مشغول شوند.
امیری همچنین با اشاره به اقدام های بیشمار دولت تدبیر و امید برای بهبود وضع کشور، گفت: یکی از این اقدام های شاخص موضوع برجام بود که درهای گفتگو با دنیا را به روی ایران باز کرد و باعث شد تا سرمایه گذاران خارجی زیادی در کشور حضور یافته و سرمایه گذاری کنند.
وی در پایان گریزی به بحث انتخابات زد و گفت: انشاالله مردم فریخته و آگاه کشور در روز 29 اردیبهشت با یک انتخاب صحیح دیگر در امتداد انتخاب صحیح خود در خرداد 92به عقلانیت و تدبیر رای داده تا کشور مسیر توسعه و پیشرفت خود را ادامه دهد.
در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه استان کرمانشاه، فرهنگیان بازنشسته و خانواده های شهدای معلم با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.