به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'مصطفی علما' روز شنبه در نشست با نمایندگان کارگران و کارفرمایان استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، افزود: تمام عالم و هستی در حال تلاش و تکاپو هستند و خداوند نیز دنیا و آخرت را طوری آفریده که نتیجه فقط از آن کسانی است که تلاش می کنند.
وی گفت: نتایج دنیایی و نتایج آخرتی هر دو در خلقت خداوند نصیب کسانی می شود که دائم در تلاش و کار هستند و دین اسلام نیز بالاترین تاکیدش بر کار و تلاش است همانطور که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: 'عبادت دارای 70 جزء است و کسب حلال برترین جزء آن بشمار می رود'.
وی افزود: در روایات بسیار نیز آمده است که حضرت علی (ع) در طول زندگی پربرکت خود صدها و بلکه هزاران قنات و چاه و نخلستان را احداث کرده اند که نشان می دهد اهمیت کار و تلاش در دین اسلام تا چه اندازه بالاست.
وی گفت: 14 سال است که مقام معظم رهبری سال ها را با نام های اقتصادی نامگذاری می کنند که این موضوع نیز از تاکید جمهوری اسلامی ایران بر مسائل اقتصادی و کار و تلاش است.
وی افزود: کشور ایران دارای بزرگترین ثروت های طبیعی و الهی است که با مدیریت و تدبیر در کنار کار و تلاش می توان به درجات بالایی از پیشرفت و رفاه رسید و از همه مهمتر توانایی های انسانی ایران است، همانطور که پیامبر (ص) فرموده اند که اگر علم در ثریا باشد ایرانیان بدان دست خواهند یافت و این به معنای توانایی یا همان ما می توانیم امام خمینی (ره) است.
وی گفت: استان کرمانشاه نیز دارای استعدادهای فراوان طبیعی و انسانی است که با مدیریت و فرهنگ کار و تلاش می توان مشکلات بزرگی چون بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان را برطرف کرد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.