به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رژه نیروهای زمینی ارتش در کرمانشاه به مناسبت روز ارتش در مرکز استان و شهرستانهای اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب که دارای پادگان ارتش هستند برگزار و در پایان مراسم رژه و نمایش ابزارها و رویکردهای جدید جنگی نیز نمایش چتربازی اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در مراسم رژه روز ارتش در شهر کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران اسلامی از جمله سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به‌عنوان الگویی در سطح جهان و برای سایر کشورها مطرح هستند.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگیهایی خاص است که کمتر ارتشی این ویژگیها را دارد و این ارتش قدرتمند در طول انقلاب موفقیت خود را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ارتشی با مکتب انقلاب و ولی فقیه است عنوان کرد: این ارتش به عنوان سرمایه نظام در خدمت نظام و انقلاب است بر این اساس مقام معظم رهبری ارتش را شجره طیبه خوانده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این شجره طیبه امتحان خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس پس داده است گفت: امروز ارتش نظام جمهوری اسلامی یکی از ارکان امنیت مثال‌زدنی این کشور است و ما به داشتن چنین ارتش قدرتمند و ولایی به‌خود می‌بالیم.

علما با اشاره به اینکه امروز نیروی نظامی اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی به عنوان اسوه و الگو در دنیا مطرح هستند افزود: برخی از کشورهای اسلامی از نیروهای مسلح ایران اسلامی الگو گرفته‌اند و به سبک و سیاق و روش و منش آنها اقتدا کردند.

جمهوری اسلامی در دفاع از کشورهای مظلوم کارنامه درخشانی دارد

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دفاع از مرزهای خود کارنامه درخشانی در دفاع از کشورهای مظلوم دارد.

اسدالله رازانی افزود: کارنامه ارتش در تمام تاریخ خود پر از نقاط و سوابق درخشان است و ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی چنان نقشی را ایفا کرد که چنانچه نبود یا انقلاب پیروز نمی‌شد یا بهای پرداخت شده برای پیروزی گرانتر می‌شد.

استاندار کرمانشاه گفت: این همراهی با انقلاب سبب شد امام خمینی(ره) از روز پیروزی انقلاب بر حفظ و تقویت ارتش اهتمام داشته باشند و این شجره طیبه امروز با بالندگی به حرکات خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با ضد انقلاب چنانچه همراهی ارتش نبود این پیوستگی و حفظ تمامیت ارضی امروز را نداشتیم گفت: در دفاع مقدس نیز تمام نیروهای ارتش نقشی موثر در پیروزی و حفظ انقلاب از توطئه‌ای عظیم را داشتند و نیروی دریایی با تسلط تام و تمام و هوانیروز به ویژه در این استان در جریان عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کردند.

رازانی با بیان اینکه 48 هزار شهید ارتش یک ملت بودند افزود: امروز نیز کشور از نظر موقعیت ویژه است و در تمام دنیا هر جا نظام مستقل سیاسی است ارتشی برای محافظت از آن وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز دارای نیروهای مسلحی مثال‌زدنی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بودجه نظامی آمریکا با کل بودجه دهها کشور در دنیا برابری می‌کند ولی اقتدار ارتش مکتبی ایران اسلامی را ندارد بیان کرد: این حرکت بعد از انقلاب با جهت‌گیری ضد انقلاب اهمیت فوق‌العاده پیدا کرده و اکنون بیش از هر زمان دیگری به حضور قدرتمند نیروهای نظامی احتیاج داریم.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620699
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.