به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه امید قادری در مراسم روز مددکار که در سازمان بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای نخستین بار طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان اجرا شد، بیان کرد: با اجرای این طرح در ایام تعطیلات 60 درصد سرقت‌های خرد کاهش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مددکار با شناسایی مشکلات به مردم، آموزش لازم برای مقابله با آن را به مددجو ارائه می‌دهد، گفت: مددکاری در سازمان بهزیستی جایگاه ویژه‌ای با توجه به رفع فقر و توانمندسازی مددجویان دارد.

قادری با بیان اقدامات  مددکاری در حوزه اجتماعی شامل آموزش مهارتهای زندگی و ارتقاء سطح زندگی مددجویان، عنوان کرد: کمک به توانمندسازی مددجویان، بیمه زنان و دختران روستایی و عشایری، توسعه پوشش بیمه زنان سرپرست شهری، کمک به خانواده‌های دارای چند قلو، تامین شمالی، اشتغالزایی و تشکیل گروههای همیار از دیگر اقدامات مددکاری اجتماعی است.

وی مددکاری را دارای جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و افزود: مددکار با شناسایی مشکلات، آموزش رفع آن و توانمندسازی مددجو اورا به اجتماع باز می گرداند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون 140 مددکار اجتماعی در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به مشکلات استان در حوزه اجتماعی، بیان کرد: کودکان کار، بیکاری، اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و معلولان از جمله مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان است.

قادری از تشکیل شورای اجتماعی در دولت خبرداد و افزود: میزان مستمری مددجویان 2 و نیم برابر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهارکرد: نقش و جایگاه سازمان بهزیستی در رفع مشکلات ویژه و رفع این مشکلات نیازمند حرکت جهادی همه مسئولان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618217
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.