به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد محمدی امروز در همایش "مددکاری اجتماعی، مدارای اجتماعی" اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی مثل یک خزنده است و جلوتر از ما حرکت می‌کند.

وی اشاره به تعریف مددکاری کرد و افزود: در مرحله نخست مددجو با راهنمائی مددکار مشکل خود را شناخته و سپس با توجه به توانایی‌های خود و امکانات جامعه مشکل را برطرف می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سازمان بهزیستی باید سیاست‌گذار و برنامه‌ریز باشد که بیش از 90 درصد فعالیت‌های بهزیستی واگذار به بخش خصوصی شده است و یکی از سازمان‌های پیش رو در این عرصه است.

وی بیان کرد: تعداد 5 هزار و 33 پرونده در بخش اجتماعی به 45 مددکار غیردولتی واگذار شده و این در حالی است که تعداد مددکاران در بخش دولتی 39 نفر بوده است.

محمدی اشاره‌ای به پرونده‌های مددکاری در حوزه توان‌بخشی کرد و گفت: تعداد پرونده‌ها در بخش دولتی و غیردولتی 84 فقره است.

وی با اشاره به واگذاری پرونده‌های بهزیستی به 10 کلینیک مددکاری بیان کرد: 550 مرکز و تشکل غیردولتی سبب اشتغال 3 تا 4 هزار نفر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تأکید بر بررسی آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های ایجاد آن عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی علت‌شناسی وریشه‌یابی شوند و برنامه‌های بومی برای کنترل و پیشگیری از آنها تدوین شود.

وی در حوزه پیشگیری تاکید کرد و گفت: معاینه تنبلی چشم بین 45 تا 50 هزار و غربالگری شنوایی برای نوزادان 10 روزه و مشاوره ژنتیکی برای ازدواج زوج‌ها از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

محمدی ابراز کرد: زنجان در بین سایر استان‌ها در بحث آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد وضعیت خوبی دارد ولی اقدمات کنترلی کافی نیست و انرژی مضاعفی برای جلوگیری از بدتر شدن  می‌خواهد.

وی اشاره به آمار ایتام کرد و گفت: نگهداری 60 کودک در مراکز و 280 کودک در خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617404
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.