سیدحسن موسوی چلک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور شده است که این موضوع مهم به نوبه خود انقلابی را در این سازمان ایجاد خواهد کرد.
وی اظها کرد: با توجه به این موضوع، سازمان بهزیستی باید در ساختار خود یک بازنگری داشته باشد.
موسوی چلک افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی ظرفیت های زیادی در قانون اعلامی، پیش بینی شده و سازمان بهزیستی نیز موفقیت های را کسب کرده است.
وی بیان کرد: متعقدیم بهزیستی سازمانی نیاز محور نه مشکل محور است و بر این اساس باید رویکرد سلامت اجتماعی را بیش از گذشته تقویت کند.
رئیس انجمن مددکاری ایران ادامه داد: یکی از موفقیت های این سازمان، واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است که تا کنون 94 درصد فعالیت های آن برون سپاری شده است.
وی ابراز کرد: نوع واگذاری ها به نحوی بوده که نظارت های بیشتری بر چگونگی واگذاری ها وجود دارد و با جدیت بیشتری دنبال می شود.
موسوی چلک افزود:خوشبختانه این سازمان هر سه ماه یکبار از حوزه های ستادی و اداره های استان ها بازدید و موارد و مسایل را به دقت رصد می کند.
وی بیان کرد: پیچیدگی کار در حوزه های اجتماعی به گونه ای است که سازمان های اجتماعی سرریز مشکلات هستند و ضعف از جاهایی دیگر ناشی می شود.
مشاور رئیس و مدیرکل دفتر عملکرد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این سازمان اثر بخشی زیادی در جامعه دارد و این موضوع به منزله نبود مشکلات نیست.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات در بهزیستی در کوتاه مدت برطرف نمی شود و از سوی دیگر برخی مشکلات نیز به این سازمان بر نمی گردد.

*** فعالیت 400 کلینیک مددکاری اجتماعی در کشور
رئیس انجمن مددکاری ایران ادامه داد: هم اکنون 400 کلینیک مددکاری اجتماعی(خصوصی) در کشور فعالیت می کنند و علاوه بر آن یک انجمن مددکاری نیز فعال است که هم اکنون در 28 استان کشور شعبه دارد.
وی بیان کرد: انجمن مددکاری ایران، عضویت در فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی را دارد و یکی از فعال ترین تشکل در کشور محسوب می شود.

*** شکایات در مدت 15 روز بررسی می شود
موسوی چلک افزود: طبق دستورالعمل های اعلام شده مدت پاسخگویی به شکایات در مدت یک ماه پیش بینی شده بود که با کارهای انجام گرفته این میزان به 20 روز کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون این مدت پاسخگویی شکایات به 15 روز رسیده است و موارد اورژانسی در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و پاسخ های آن داده می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.