سعید فریور روز پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای رفع بیسوادی در بین کودکان بازمانده از تحصیل آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی جزو پنج استانی است که طرح تقسیم کار ملی به جهت درصد بالای کودکان بازمانده از تحصیل در آن اجرایی می شود و به همین دلیل مقرر شده در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، بوکان، مهاباد، پیرانشهر و اشنویه کلینیک های مددکاری 400 کودک بازمانده از تحصیل را به چرخه آموزش بازگردانند.
وی اظهار کرد: کودکان تحصیل کرده یکی از شاخص های توسعه یافتگی قلمداد می شود و در برنامه تقسیم کار ملی در راستای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بهزیستی نقش پررنگی دارد.
وی اضافه کرد: حمایت های اجتماعی از جمله ورود کلینیک های مددکاری برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش می تواند موثر واقع شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در برنامه تقسیم کار ملی که بر مبنای دغدغه های مقام معظم رهبری به مسئله آسیبهای اجتماعی و نیز تاکید دولت بر کاهش آسیبهای اجتماعی در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل اجرایی می شود، بهزیستی عهده دار آن شده تا با کمک کلینیک های مددکاری و موسسات خیریه نسبت به رفع بیسوادی اقدام کند.
فریور افزود: فقر یکی از دلایل افزایش بازماندن کودکان از تحصیل به شمار می رود که با برنامه های حمایتی و آموزشی موردنظر در تقسیم کار ملی امیدواریم این معضل اجتماعی در آذربایجان غربی ریشه کن شود.
به گزارش ایرنا، منظور از کودک بازمانده از تحصیل، آن گروه سنی از جمعیت است که در سنین مدرسه یعنی بین شش تا 18سال قرار دارند ولی در ماه‌های تحصیلی و در چرخه‏ آموزشی کشور حضور ندارند یعنی در زمان ساعات کار مدارس، خارج از مدارس هستند و به هر دلیلی وارد چرخه‏ آموزش نشده‌اند یا بعد از مدت کوتاهی از آن خارج شده‌اند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.