عیسی محمدی روز پنجشنبه در دومین همایش اوتیسم که در مجتمع مدرسه کودکان استثنایی شهید رجایی بوکان برگزار شد، افزود: آمار واقعی کودکان اوتیسمی بیش از این آمار است و برای شناسایی کودکان اوتیسمی باید کارهای تخصصی و بالینی انجام شود که در این زمینه همکاری اولیا با مسئولان آموزش و پرورش امر بسیار ضروری است.
وی در خصوص تعداد مراکزی که کودکان اوتیسم در آن در سطح آذربایجان غربی تحت آموزش قرار دارند، اضافه کرد: هم اکنون تعداد 49دانش آموزش اوتیسم درمدارس کودکان استثنایی ناحیه یک و2 ارومیه و در شهرستان ها در شهرستان بوکان و خوی افراد اوتیسم را تحت آموزش خود دارند.
وی اظهار کرد: در سایه همراهی مربیان مدارس و والدین می‌توان برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان استثنایی به خصوص دانش آموزان اوتیسمی گام برداشت.
وی همچنین از راه اندازی نخستین مدرسه اختصاصی کودکان اوتیسمی در شهرستان ارومیه در آینده خبر داد و اضافه کرد: این مدرسه که مختص کودکان اوتیسمی خواهد بود قرار است با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارومیه راه اندازی شود و به تدریج در صورت مهیا شدن امکانات لازم در سایر شهرستان ها نیز پیگیری شود.
مدیر آموزش و پرورش بوکان نیز در این همایش گفت: اطلاعات خانواده ها و جامعه در خصوص بیماران اوتیسمی بسیار کم است و باید اطلاعات مردم در این خصوص به روز رسانی شود.
احمد رحمانی ادامه داد: برای رفع مشکلات دانش آموزان اوتیسمی از دیگر ارگان های اداری سطح شهر استفاده خواهد شد تا این کودکان بتوانند در راستای اجتماعی شدن و آموزش پذیری گام بردارند.
وی در خصوص تعداد دانش آموزان اوتیسمی در شهرستان بوکان گفت: در شهرستان بوکان 25 کودک اوتیسمی وجود دارد که 12 نفر از آنها در حال آموزش هستند و مقدمات حضور دیگر کودکان برای آموزش در مدرسه فراهم خواهد شد.
خواندن ترانه های محلی و ملی توسط دانش آموزان اوتیسمی به همراه دیگر کودکان عادی و بیان مشکلات خانواده از دیگر بخش های این همایش بود.
به گزارش ایرنا، درخودماندِگی یا اوتیسم Autism نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.
علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است.
این اختلال در پسران شایعتر از دختران است که وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز درخودماندگی ندارد.
این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.
کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی مشکل دارند.
7510/2093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.