امید قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه 31 هزار و 267 فرد معلول در استان وجود دارد اظهار داشت: سازمان بهزیستی به 57 هزار و 130 نفر در حوزه توانبخشی خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 12 هزار معلول جسمی حرکتی که بیشترین آمار معلولان در استان را شامل می‌شود، گفت: معلولان استان کرمانشاه شامل جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی، بیماران روانی، شنوایی و سالمندان هستند.

قادری افزود: تاکنون برای 13 هزار و 891 نفر از مددجویان معلول در استان دفترچه بیمه صادر شده است.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به 14 هزار و 752 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، بیان کرد: در استان همچنین 473 نفر معلول دارای ضایعه نخاعی داریم که 467 نفر از آنها مستمری و خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: 2 هزار و 403 مددجو نیز در تعداد 32 مرکز توانبخشی نگهداری شبانه روزی، روزانه، حرفه‌آموزی، کارگاه‌های تولیدی حمایتی، نگهداری و ویزیت در منزل خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

قادری از قرار گرفتن یک هزار و 13 نفر از زنان سرپرست خانوار شهری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: یک هزار و 382 نفر از زنان روستایی نیز تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند.

وی اظهار کرد: 5 هزار و 376 مورد پرونده به بخش خصوصی شامل مجتمع‌های روستایی، کلینیک‌ها و مؤسسات در سال گذشته واگذار شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613413
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.