به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانبخش شکری روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: 240 واحد راکد صنعتی در استان شناسایی شده که تاکنون با اقدام و حمایت های خوب دولت 90 واحد احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.
وی افزود: از این تعداد واحد 23 مورد در سال 94 و 67 واحد نیز در سال 95 فعالیت دوباره خود را از سر گرفتند.
شکری یادآوری کرد: از مجموع واحدهای فعال شده، سه واحد با تلاش های خانه صنعت و معدن استان در چند ماه اخیر به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی بازگشته اند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه ادامه داد: 2 واحد آن ها در شهرک صنعتی فرامان و یک واحد نیز در اسلام آبادغرب حضور قرار داشتند که با راه اندازی آن ها زمینه اشتغال برای حدود 120 نفر فراهم شد.
وی در ادامه به مهمترین برنامه های خانه صنعت و معدن کرمانشاه در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: با همراهی مجمع نمایندگان استان کرمانشاه درصدد گرفتن یکسری امتیازهای خاص برای کرمانشاه هستیم.
شکری ادامه داد: معافیت های 10 ساله پرداخت مالیات، حذف و یا کاهش هزینه های تغییر کاربری، اعطای تسهیلات کم بهره با بازپرداخت بلند مدت و رفع مشکلات مربوط به تامین اجتماعی از جمله آن هاست.
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه یادآوری کرد: در صورت تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی و افزایش حضور سرمایه گذاران داخلی و حتی خارجی در استان خواهیم بود که این امر به کاهش بیکاری و بهبوود وضعیت معیشتی مردم بسیار کمک می کند.
وی یادآوری کرد: تا زمانی که این امتیازات خاص برای استان لحاظ نگردد کمتر سرمایه گذاری است که کرمانشاه را به استان هایی نظیر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، یزد و ترجیح دارد چرا که کرمانشاه استانی مرزی است.
شکری گفت: کرمانشاه هشت سال تمام درگیر جنگ تحمیلی بود و زمانی که سایر استان های کشور مشغول سازندگی و برخورداری از ارز ارزان قیمت بودند این دیار از آب و خاک کشور دفاع می کرد و امروز نوبت آن فرا رسیده تا دولت نگاهی ویژه به این استان داشته باشد.
وی در پایان هم افزایی با بانک ها و سایر دستگاه ها و شرکت هایی که با صنایع مرتبط هستند را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که خانه صنعت و معدن امسال دنبال می کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.